۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۴۸۶

آیین رونمایی از مستند «شب‌نامه» با موضوع جاسوسی‌های نوین، برگزار شد

آیین رونمایی از مستند «شب‌نامه» با موضوع جاسوسی‌های نوین به کارگردانی سیدمهدی کرباسی، در سازمان حوزه هنری برگزار شد.
جاسوسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از مستند «شب‌نامه» با موضوع جاسوسی‌های نوین، به کارگردانی سیدمهدی کرباسی عصر امروز در سازمان حوزه هنری برگزار شد.

دو هفته پیش قرار بر این بود مستند «شب نامه» در دانشگاه شریف به نمایش گذاشته شود که به بهانه‌های واهی از اکران آن جلوگیری شد، سپس طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار بود امروز این فیلم مستند در دانشگاه تهران رونمایی شود که به دلیل فشارهایی از خارج دانشگاه، برنامه اکران این مستند در آنجا نیز لغو شد.

بنابراین گزارش با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های عوامل سازنده فیلم به سرعت قرار اکران این فیلم مستند برای ساعات عصر در سالن سوره حوزه هنری گذاشته شد که طی آن علاقه‌مندان فراوانی حضور یافتند.

پس از نمایش این مستند محمد سعید کرباسی کارگردان مستند «شب نامه» با حضور در صحنه، گفت: گام ابتدایی ساخت این مستند ایجاد یک کانال تلگرامی بود که بعد از مشارکت مردم قدم‌های خوبی برای تولید آن برداشته شد، که امیدواریم با ایده‌های ارسالی از ناحیه مردم کار به بهترین شکل ادامه یابد.

وی با تشکر از عوامل یاری دهنده برای ساخت این مستند، اظهار داشت: تیم 10 الی 12 نفری از دوستان که طی 8 ماه در ساخت این مستند با هم همکاری داشتیم بی‌خوابی‌های زیادی را متحمل شدند که همین جا از آنها تشکر می‌کنیم.

کارگردان مستند «شب نامه» عنوان کرد: ما برای تولید این مستند شرایط عادی نداشتیم اما باید طوری کار می‌کردیم تا به نتیجه لازم دست پیدا کنیم، در خلال کار برخی نشست‌ها که برگزار می‌شد ما در آن شرکت می‌کردیم و می دیدیم که برخی افراد حاضر در نشست ها صحبت هایی می کنند که قابل تامل است بنابراین فکر کردیم که امکان دارد که بتوان اثر خوبی از آن استخراج کرد.

کرباسی افزود: از زمانی که وارد ساخت مستند شب نامه شدیم متوحه مطالب بوداری شدیم با پیگیری‌هایی که انجام دادیم  کانال شب نامه را راه اندازی کردیم. 

وی در پایان گفت: ما برای ساخت این مستند دی ماه سال گذشته شروع به نگارش فیلمنامه کرده و در آن از ایده های مردمی نیز استفاده کردیم.

در ادامه نشست محمدسعید جباری تحت عنوان راوی شب‌نامه، پس از نمایش مستند، گفت: من نمی توانم درک کنم که چرا برخی از نمایش این اثر ناراحت می شوند اگر مطالب این فیلم برخلاف واقعیت است بیایند صحبت کنند منتقدین تکذیبیه بدهند، ساکت کردن کسانی که می‌خواهند حرف بزنند منطقی نیست.

وی افزود: از آغاز ساخت مستند مورد تهدید قرار گرفتیم اما تیم سازنده بدون توجه به این موضوعات به کار و تلاش خود ادامه داد امید که مردم و دوستان دیگر ما را در به ثمر رساندن این مستند یاری دهند.

جباری عنوان کرد: ما برای هنگام ساخت مستند برای کشف موضوعات مهم باید در دل ماجرا حضور پیدا می‌کردیم به همین دلیل در برخی جلسات که اشخاص خاص حضور داشتند از دوربین مخفی نیز استفاده شده است.

راوی شب نامه در پایان خاطرنشان کرد: در شب نامه به جاسوسی‌هایی که از سوی برخی شرکت‌ها صورت گرفته اشاره شده است که در این رابطه آخرین تهدید شب گذشته برای ما ارسال شده که آن را در کانال شب نامه قرار دادیم./201/807/ب1

ارسال نظرات