۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۵۷۶۳۴
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حوزه علمیه استان از پیشرفت مطلوب علمی برخوردار است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به رویکرد نخبه پروری در مدارس علمیه آذربایجان شرقی، گفت: حوزه های علمیه استان در رشته ادبیات عرب، در میان حوزه های استانها رتبه نخست را کسب کرد و این مهم نشان از ظرفیت بالای حوزه استان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سطح علمی و کیفیت آموزشی مطلوب حوزه علمیه آذربایجان شرقی، گفت: مدارس علمیه استان از روند پیشرفت قابل توجهی برخوردارند و هر ساله شاهد اوج گیری علمی و تهذیبی طلاب این استان عالم خیز هستیم.

وی با اشاره به رویکرد نخبه پروری در مدارس علمیه آذربایجان شرقی، ابراز داشت: حوزه ها علمیه استان در رشته ادبیات عرب، در میان حوزه های استانها رتبه نخست را کسب کرد و این مهم نشان از ظرفیت بالای حوزه استان دارد، در حقیقت حوزه علمیه آذربایجان شرقی توانسته از در جشنواره های علمیه رتبه های برتر را حائز شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به شوق تحصیل علوم دینی در بین جوانان استان، افزود: هر ساله با استقبال بیشتری از جوانان٬ جهت تحصیل در حوزه های علمیه رو به رو هستیم، این در حالی است که مدارس علمیه استان توان پذیرش و پاسخ به این استقبال پرشور را ندارد.

وی ادامه داد: ۲۳ مدرسه علمیه در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد که نه تنها ظرفیت مدارس بیش از ظرفیت پذیرش است، ظرفیت این میزان اقبال را برای تحصیل در حوزه های علمیه ندارد، تنها در مدرسه ولی عصر(عج) تبریز بیش از 500 طلبه را برای تحصیل در خود جای داده است.

حجت الاسلام انتظاری افزود: برای سال تحصیلی 96-95، بیش از یک هزار و 200 نفر در آزمون ورودی حوزه استان شرکت کرده بودند که افزون بر 800 نفر آنان نمره قبولی کسب کردند، اما به دلیل محدودیت فضا و امکانات، ناچاراً بیش از نصف این افراد پذیرش نشدند در حالی قریب به اتفاق می توانستند این مسؤولیت را متقبل شوند.

وی همچنین از برگزاری نشست های مدیران مدارس علمیه استان با اولیای طلاب خبر داد و گفت: والدین طلاب و مسؤولان مدارس، دو بازوی تربیتی طلاب هستند و همکاری اولیاء با مسؤولان و اساتید مدرسه در زمینه های مختلف می تواند در رشد و پویایی مدرسه و طلاب تأثیرگذار باشد .

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به اشتیاق شهروندان به تحصیل فرزندانشان در حوزه اشاره کرد و گفت: این نشانه خوبی از پویایی جامعه اسلامی است و نشان می دهد تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی خنثی شده است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه، تصریح کرد: با تقویت و توسعه حوزه ها، نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود، در شرایطی هستیم که دشمن با تمام قدرت و ابزارهای خود برای مقابله با اسلام و تضعیف اعتقادات مردم به میدان آمده است و بهترین راه مقابله تقویت حوزه های علمیه است./854/302/ب2

ارسال نظرات