۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۵۷۶۹۰
مدیر مرکز تخصصی علامه امینی تبریز:

انحطاط نتیجه انحراف در معیارهای اجتماعی است

حجت الاسلام همزبان تغییر نظام ارزشی جامعه و انحطاط آن را نتیجه انحراف در معیارها دانست و گفت: ملاک و معیار حرکت تشیع، قرآن و عترت به ویژه قیام عاشورای حسینی است.
حجت الاسلام همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی همزبان، مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی علامه امینی(ره) تبریز امشب در نشست تخصصی سلسله گفتارهای معنوی با اشاره به معیارها و ملاکهای آموزند نهضت عاشورا، اظهار داشت: نهضت و جریان عاشورا یک حرکت عظیم و یک مدرسه بزرگ است که به انسان درس آزادگی، عزت، شرافت و دیانت را می دهد.

وی تقوا و اهداف الهی را نقطه مقابل یزید و یزیدیان دانست و گفت: برخی تلاش می کردند که حرکت امام حسین(ع) را یک قیام و حرکت برای دستیابی به قدرت و حکومت جلوه دهند و اهداف والای حضرت اباعبدالله(ع) را در احیای سنت نبوی و ارزشهای دینی و اسلامی را زیر چتر چنین تهمت هایی بپوشانند.

مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی علامه امینی(ره) هدف سیدالشهدا(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: امام حسین(ع) با هدف اصلاح امت پیامبر قیام کرد نه برای قدرت و زر و زور دنیا، ایشان در جهت اصلاح انحرافی که در راه و روش سنت پیامبر ایجاد شده بود قیام کرد.

وی با تأکید بر تعیین معیارهای الهی و گزینش معیارهای عاشورایی برای سنجش زندگی، خاطرنشان کرد: باید در راه خدا و امامان و همچنین ولایت فقیه گام برداریم و اهدافمان بوی خدایی داشته باشد و معیارهای ما باید در مسیر عزت و به دور از ذلت و خواری در برابر ظلم و جور باشد.

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه تبریز با بیان سخن معروف امام حسین(ع) که اگر دین ندارید آزادمرد باشید، ابراز داشت: کسانی که در روز عاشورا در برابر امام حسین(ع) ایستاده بودند، نه دین داشتند و نه از انسانیت بویی برده بودند، بستن آب بر روی کودکان پیامبر از سوی آنها نشان از قساوت قلب مدعیان دورغین اسلام بود.

وی با تأکید بر ارزش و جایگاه و دین و منش الهی، تصریح کرد: انسان باید در راه دین از جان، مال و حتی آبروی خود بگذرد تا دین الهی را حفظ کند، این فداکاری حضرت اباعبدالله نشان داد که دین و صیانت از دین چه ارزش و اهمیتی دارد و برای همه روشن کرد اگر جایی دین در خطر باشد از همه چیز باید گذشت تا اسلام حفظ شود.

حجت الاسلام همزبان تغییر نظام ارزشی جامعه و انحطاط آن را نتیجه انحراف در معیارها دانست و گفت: ملاک حرکت شیعه قرآن و عترت است، در حقیقت روز عاشورا روزی بود که قرآن و آیه های الهی آن به دست امام حسین(ع) متجلی شد و نشان داد که حرکت حسینی یک حرکت قرآنی و با معیار قرآن بود.

وی نبود معیار و ملاک در حرکت را عامل سرگردانی و انحراف دانست و بیان داشت: بدون بصیرت و نبود معیار، راه منحرف و مسیر صحیح را گم خواهیم کرد، عاشورا و حرکت حضرت اباعبدالله(ع) تا روز قیامت هدایتگر شیعیان، مسلمانان و تمام انسانهای آزادی خواه خواهد بود./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات