۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۵۷۸۲۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌ الامر قزوین:

علم مهم ترین صفت الهی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌ الامر استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین صفات الهی علم است، گفت: خداوند اقیانوس علم است و پیامبرانش را مبعوث کرده تا با جهل و نادانی مبارزه کنند.
حجت الاسلام علی معبودی

حجت ‌الاسلام علی معبودی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌ الامر (عج) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، جایگاه علم در جامعه را در تمامی دوران ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: با نگاهی به گذشته و تاریخ می‌بینیم که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علم دستیابی به پیشرفت‌های متعدد بوده است.

مهم ترین صفات الهی علم است

حجت الاسلام معبودی علم را از صفات الهی دانست و ابراز کرد: خداوند اقیانوس علم است و پیامبرانش را مبعوث کرده تا با جهل و نادانی مبارزه و آن‌ها را در دستیابی به علم یاری کنند

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اهمیت رشد علمی در کشور، تصریح کرد: رشد علمی در تمامی زمینه‌ها عامل اصلی شناخته‌شدن کشور در جهان بوده و با رشد علمی می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات از جمله فروش ارزان نفت خام غلبه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت عدم تلاش برخی نیروهای داخلی برای پیشرفت علم و توجهشان به واردات علم، اظهار کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت این افراد به اهمیت علم و ارزش دانشمندان پی نبرده و از روی ندانستن، به این اقدامات دست می‌زنند.

اهمیت و جایگاه علم و دانشمندان در کشور

این استاد دینی با اشاره به اهمیت و جایگاه علم و دانشمندان در کشور، خاطرنشان کرد: علم و دانشمندان سرمایه‌هایی بزرگ در کشور هستند که باید زمینه را برای رشد علم و حفظ جایگاه و ارزش دانشمندان مهیا کرد.

وی ادامه داد: رشد علمی در زمینه‌های مختلف سبب شناخته شدن کشور در سطح جهان می‌شود و امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته به خاطر رشد علمی که دارند به دیگر کشورها فخرفروشی می‌کنند.

حجت الاسلام معبودی در ادامه اقدامات برخی افراد در این زمینه را تعمدی دانست و اضافه کرد: این افراد با ایجاد سد در روند حرکت علمی دانشمندان درصددند کشور را در رسیدن به اوج نقطه علمی بازدارند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌ الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: کسانی که در رشد علمی و تکریم دانشمندان مانع ایجاد کرده و تعمدا سرمایه‌های کشور را نابود می‌کنند، خائن بوده و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی در پایان با اشاره به سخنی از امیرمؤمنان علی(ع)، گفت: علم سلطان، بزرگ و عامل اصلی و زمینه‌ساز در شکل‌گیری تمدن یک جامعه است./853/303/ب2

ارسال نظرات