۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۵۸۲۸۹

چند خبر کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

کارگاه تخصصی آشنایی با مجلات معتبر بین المللی، نشست علمی بررسی برگزاری حج ابراهیمی در سال 95، اطلاعیه پذیرش طلاب در مرکز تخصصی فرهنگی تبلیغی بیان، افتتاحیه بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث، بخشی از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، کارگاه تخصصی آشنایی با مجلات معتبر بین المللی و چگونگی ارائه مقالات، به همت معاونت پژوهش موسس زبان و فرهنگ شناسی برگزار می شود.

 این کارگاه با سخنرانی «آقای دکتر عباس منفرد»، دبیر پژوهشی گروه انگلیسی، روز چهارشنبه 12 آبان از ساعت 10 صبح در اتاق جلسات موسسه زبان و فرهنگ شناسی، برگزار خواهد گردید.

 

نشست علمی بررسی برگزاری حج ابراهیمی در سال 95

نشست علمی بررسی برگزاری حج ابراهیمی در سال 95، به همت اداره حج معاونت ارتباطات و بین الملل المصطفی و معاونت پژوهش  پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار می شود.

در این نشست علمی، فضلایی از کشورهای نیجریه، هند و پاکستان به سخنرانی خواهند پرداخت.

شایان ذکر است، این نشست علمی روز یکشنبه، 9 آبان، از ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات پژوهشگاه بین المللی المصطفی وافع در بلوک 3 مجتمع امین قم برگزار خواهد شد.

 

اطلاعیه پذیرش طلاب در مرکز تخصصی فرهنگی تبلیغی بیان

مرکز تخصصی آموزش مهارتهای فرهنگی تبلغی بیان از بین طلاب غیر ایرانی و ایرانی جهت شرکت در دوره های تبلغی پذیرش ‌می‌کند.

زمان ثبت نام این دوره از تاریخ 1 آبان 1395 الی 10 آبان 1395 از طریق سایت های  SMTA.MIU.AC.IR مخصوص طلاب غیر ایرانی و سایت bayan.cev-miu.irمخصوص طلاب ایرانی ثبت نام نمایند.

گفتنی است جهت کسب اطلاب بیشتر می‌توانند به سایت bayan.cev-miu.irمراجعه نمایند.

 

افتتاحیه بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث

مراسم افتتاحیه بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث با حضورحجت الاسلام و المسلمین شاکری معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی و حجت الاسلام والمسلمین صفورایی رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی در سالن کنفرانس مؤسسه بنت الهدی برگزار گردید.

در این نشست  آقای اسدی مدیر کل قرآن وحدیث جامعه المصطفی  نیز حضور داشت. شروع برنامه با تلاوت زیبای قاری برگزیده کشوری آقای رحیمی و پس از آن حجت السلام و المسلمین شاکری به ایراد سخنرانی پرداخت.

در انتهای برنامه نیز گروه تواشیح اسراء تواشیحی در مدح حضرت زینب سلام الله علیها اجرا نمودند.

  

گردهمایی مبلغان و مداحان تبعه افغانستان استان اصفهان

همزمان با اولین روز از ماه محرم  حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی رئیس مجتمع آموزش عالی اصفهان جامعه المصطفی واحد اصفهان در گردهمایی مبلغان و مداحان افغانستانی مقیم استان اصفهان شرکت و سخنرانی نمود.

حجت‌الاسلام ابراهیم ملکی در این گردهمایی به بیان ویژگی های یک مبلغ خوب و شیوه های موثر ترویج معارف قرآنی و فرهنگ ناب و اصیل اهل بیت (علیهم السلام) در داخل کشور و میان اتباع مهاجر و تبلیغ برون مرزی پرداخت.

ایشان ضمن درخواست همکاری طلاب با سازمان تبلیغات اسلامی و  اشاره به سرمایه عظیم و گراسنگ سازمان  تبلیغات اسلامی  در ساحت تبلیغ دینی داخلی   اظهار امیدواری کردند که با همگرایی و همکاری بیشتر با این نهاد مقدس  و  دیگر متولیان امر تبلیغ بتوانیم در  راستای تبلیغ مبلغان در بین اتباع مهاجر به ویژه ملیت افغانستان قدم های بزرگتری را برداریم.گفتنی است در حال حاضر 5 هزار و 200 هیأت مذهبی در استان فعال هستند که از این تعداد 146 هیأت اتباع خارجی هستند.

  

جایگاه و کارکرد فلسفه در افغانستان

این نشست با حضور حجه الاسلام و المسلمین محامی ( با موضوع اهمیت  فلسفه و عقلانیت ) و دکتر احمد سعادت ( با موضوع بررسی جایگاه و کارکرد فلسفه در افغانستان ) و دانش پژوهان واحد گرگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی پژوهشی، مجتبی طالبی به عنوان دبیر پژوهشی گروه فلسفه و عرفان اسلامی با ارائه ی متنی در خصوص فلسفه در افغانستان و تبیین ضرورت این موضوع، نشست را اداره کرده و در ادامه ی جلسه سه تن از دانش پژوهان ارشد فلسفه اسلامی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

عبدالحی هاشمی در مورد ادوار تاریخی فلسفه در افغانستان ، آقای خواجه ذاکر صدیقی در مورد جایگاه فلسفه در افغانستان معاصر و آقای غلام محمود فايز ( دانشجوی ارشد فلسفه اسلامی و دبیر انجمن علمی فلسفه ) به بیان دیدگاه های خود در مورد کارکرد فلسفه در افغانستان پرداختند.

در ادامه دکتر احمد سعادت ( مدرس و عضو گروه فلسفه ) ضمن جمع بندی سخنان طلاب و دانش پژوهان نکاتی را پیرامون کارکرد و جایگاه فلسفه در افغانستان کنونی بیان کردند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین محامی رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی(ویژه مذاهب) در مورد اهمیت فلسفه و ضرورت تعقل مباحث ارزشمندی را بیان کرده و این موضوع را در آینه ی آیات قرآنی مورد بررسی قرار دادند./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات