۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۵۸۴۹۶
مدير حوزه علميه كاشان:

دين حقيقي تنها حکم خدا را محور قرار مي‌دهد

مدير حوزه علميه كاشان با اشاره به اينكه دين حقيقي تنها حکم خدا را محور قرار مي‌دهد، گفت: پيامبر اسلام(ص) قبل از اينکه به مقام رسالت برسد به مقام عبوديت رسيد، بنابراين اميرمؤمنان(ع) نيز مي فرمايد «برخي دين را تا زماني مي خواهند كه به نفع آنها باشد اما هنگام آزمون سخت الهي دينداران اندك هستند».
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجي يكشنبه شب در مراسم عزداري هيات احمدي مسجد قائمیه كوي پاپك اين شهرستان، گفت: دين الهي امروز در جهان مورد خدشه قرار گرفته است به طوري كه انسان در دنياي امروز يا جامعه محور شده و يا اصل وجود خدا را منكر شده است.  

وي با اشاره به وجود مكاتب گوناگون و بيش از سيصد ايسم در جهان امروز، اظهار داشت: تمامي اديان ساختگي امروز در جهان براي مقابله با دين حقيقي است و هدف آنها كاهش قدرت دين حقيقي و سوق دادن جوامع بشري به طغيانگري و خشنونت است.

حجت الاسلام فرجي اضافه كرد: دين حقيقي فقط حكم خدا را محور قرارداده است و پيامبراكرم(ص) نيز قبل از رسيدن به رسالت به مقام عبوديت رسيد و اميرمؤمنان(ع) نيز مي فرمايد «برخي دين را تا زماني مي خواهند كه براي آنها منفعت داشته باشد، اما هنگام آزمون سخت الهي دينداران اندك هستند».

وي  اظهار داشت: لامنس معتقد است مجسمه معاويه را بايد از طلا ساخت و در سراسر اروپا نصب کرد، چرا که او تنها کسي بود که از رسوخ فرهنگ جامع علوي به اروپا جلوگيري کرد.

مدير حوزه علميه كاشان در ادامه يادآور شد: خداوند در قرآن دينداران واقعي مانند حضرت موسي كه بيش از 121 بار از او در قرآن نام برده شده است و يا همسر فرعون را كه در سخت ترین شرايط دين خود را حفظ كرد را به عنوان الگوهاي انسان معرفي كرده است.  

حجت الاسلام فرجي با اشاره به انتقاد برخي از خانواده ها كه يا دانشگاه و يا جامعه را عامل اصلي دور شدن فرزندان خود از دين مي دانند، گفت: بايد مراقب باشيم چرا كه علت تمامي آسيبهاي اجتماعي خود ما هستيم چرا كه در همين جامعه خيلي از جوانان تحت تأثير آسيبهاي اجتماعي قرار نگرفته اند و دين خود را حفظ كرده اند.

وي افزود: فلسفه الگوي دينداري در قرآن كريم اين است كه اگر مراقبت كنيم و مواظب باشيم تحت هر شرايطي مي توان به دين پايبند بود و جامعه نمی تواند بهانه بي ديني باشد./1307/202/ب2

ارسال نظرات