۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۵۸۶۰۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بی عدالتی نابودی جامعه را در پی دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بی عدالتی نابودی جامعه را در پی دارد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است ظالمین، تبعیض گراها و اهالی فساد و تکبر را درو و خاموش می کنیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، بعدازظهر امروز در تفسیر آیه 10 سوره انبیا که در جمع اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار شد، گفت: در این آیه به بحث هلاکت و بی عدالتی افراد اشاره شده است.

وی قرآن را کتاب تدبیر و عبرت خواند و افزود: باید از تعالیم دینی و آموزه های اسلامی در جهت رشد معنوی جامعه و جلوگیری از رواج بی عدالتی بهره مند شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بی عدالتی موجب نابودی جامعه می شود، عنوان کرد: لجاجت بستر هلاکت و نابودی است.

وی با اشاره به اینکه در آیه 10 سوره انبیا خداوند فرموده است، چه بسیار افرادی به دلیل ظلم و ستم و بی عدالتی در هم شکسته شدند، خاطرنشان کرد: هدف خداوند از بیان سرگذشت قومهای ظالمان عبرت آموزی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تبعیض و بی عدالتی را عامل نابودی جامعه دانست و گفت: استمرار ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران از اموری است که خداوند از آن نمی گذرد.

وی یادآور شد: تبعیض جامعه و ضایع کردن حق دیگران، تجمل گرایی و رفاه طلبی از عوامل  هلاکت انسان است و خداوند از کفران نعمت، اسراف و تجمل گرایی نمی گذرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان امر به معروف و نهی از منکر را لازمه بی عدالتی و دوری از هلاکت و نابودی خواند و افزود: دوری از امر به معروف و نهی از منکر موجب رواج فساد در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه بدحجابی و بی بند و باری از دیگر عوامل بستر هلاکت و نابودی اقوام است، اظهار داشت: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر لازمه مقابله با این آسیبها است.

حجت الاسلام والمسمین میرعمادی خاطرنشان کرد: ترک کردن امر به معروف و نهی از منکر و لجبازی در ظلم و مقابله با دستورهای الهی از دیگر عامل های هلاکت انسان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه لغزش و گناه ممکن است از هر انسانی سر دهد، افزود: توبه و استغفار و برگشتن به دستورات الهی راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه خداوند به خاطر لغزش، مجازاتی چون هلاکت ندارد، افزود: گرچه هر گناهی نتیجه عمل خود را دارد، ولی هلاکت و نابودی به خاطر لجاجت انسان در گناه و استمرار در ظلم است.

وی با عنوان اینکه هر کسی قانون الهی را بشکند، شکسته می شود، افزود: از نظر قرآن تبعیض و بی عدالتی، ظلم و ستم، تجمل گرایی، ترک امر به معروف و نهی از منکر و گسترش فساد و لجبازی در انجام این گناهان موجب هلاکت انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: از طرفی جار و جنال تبلیغاتی، تهمت های ناروا، کفر، ناسپاسی، ظلم، تکبر و فساد در نزد خداوند محکوم است و باید خاموش شود.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است ظالمین، تبعیض گراها و اهالی فساد و تکبر را درو و خاموش می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید به اینکه قرآن کتاب عبرت است، بیان کرد: باید از درس های قرآنی عبرت بگیریم تا جامعه ما دچار چنین وضعیتی نشود./9459/202/ب2

ارسال نظرات