۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۵۸۶۴۵

تشکیل ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی ویژه راهپیمایی اربعین

بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی ویژه زائران پیاده اربعین حسینی تشکیل شد.
موکب امام رضا در مسیر کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بنا به دستور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ستاد خدمت رسانی رضوی به زائران پیاده اربعین حسینی تشکیل شد.

حسین یکتا که طی حکمی از سوی تولیت آستان قدس رضوی به عنوان مسؤول ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی منصوب شده است، اظهار کرد: با تشکیل این ستاد، خدمات گوناگونی از سوی آستان قدس رضوی در شهرهای نجف و کربلای معلی، مسیر بین این دوشهر و در مرز مهران به زائران اربعین حسینی ارائه می شود.

وی از حضور پررنگ آستان قدس رضوی در راهپیمایی اربعین امسال خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، خادمان حضرت رضا(ع) در شهرهای نجف و کربلا و موکب های بین راه مستقر می شوند و به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

خدمات ویژه در مرز مهران

یکتا از ارائه خدمات ویژه در مرز مهران خبر داد و گفت: در سال های اخیر همواره زائران پس از ورود به کشور در مرز مهران با مشکلات بسیاری مواجه می شدند و ضعف خدمت رسانی در این منطقه مشهود بود. بنابراین آستان قدس رضوی با برپایی موکبی در این منطقه نسبت به ارائه خدمات به زائران اقدام کند.

مسؤول ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی در اربعین حسینی ابراز امیدواری کرد که امسال به نام مبارک حضرت رضا علیه السلام خدمات گسترده و قابل توجهی به زائران ارائه شود.

اهتزاز پرچم رضوی در موکب امام رضا

یکتا همچنین به برپایی موکب امام رضا(ع) از سوی آستان قدس رضوی در عمود 285 مسیر نجف به کربلا اشاره و عنوان کرد: این موکب از سوی یکی از خیران نیک اندیش به آستان قدس رضوی وقف شده است، در قالب طرح توسعه خدمات متعدد و متنوعی را به زائران و سایر موکب ها ارائه خواهد داد و هر شب پذیرایی حدود سه هزار زائر می شود.

وی افزود: پرچم آستان قدس رضوی در موکب امام رضا(ع) واقع در مسیر نجف به کربلا به اهتزاز در آمد.

مسؤول ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی در اربعین حسینی عنوان کرد: خدماتی هم چون رستوران، کارخانه یخ، و پتو شویی برای خدمت رسانی به سایر موکب ها نیز در این مجموعه پیش بینی شده است.

اسکان بیش از 3 هزار زائر در موکب امام رضا

یکتا از پیش بینی طرحی جامع برای توسعه خدمت رسانی در موکب آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس بنا داریم شرایط اسکان و استراحت سه هزار زائر در قالب 10 سالن 300 نفره را در این موکب فراهم آوریم.

وی وجود موکبی مزین به نام حضرت رضا(ع) و وابسته به آستان قدس رضوی را فرصتی ارزشمند خواند و گفت: سفر اربعین یکی از جلوه های استمرار مسیر سید الشهدا و انتظار فرج امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است و خدمت رسانی به نام مبارک امام رضا در این عرصه بسیار ارزشمند است.

یادآور می شود، جمعی از مسؤولان آستان قدس رضوی در قالب ستاد خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق حضور یافته اند و هماهنگی های مربوط به ارائه خدمات مطلوب به زائران را پیگیری می کنند./101/1308/ب1

ارسال نظرات