۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۵۹۰۸۸
استاد حوزه علمیه قم:

بهره گیری از معارف قرآنی بهترین راه تحقق سبک زندگی اسلامی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: درسها و معارف قرآنی برای این است که از مفاهیم والای آن یاد گرفته و در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم که برکات ارزشمندی در آن نهفته است.
حجت الاسلام انصاری قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی انصاری قمی، استاد حوزه علمیه قم امروز در محفل بصیرتی و معرفتی که در شبستان آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، اظهار داشت: فرصتهای ارزشمندی در اختیار انسان قرار می گیرد که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای صورت دهیم.

وی تصریح کرد: انسان باید از ظرفیتهایی که در ماههای محرم و صفر وجود دارد استفاده لازم را در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی خود صورت دهد.

حجت الاسلام انصاری قمی افزود: عبادت تنها نماز نیست بلکه انسان باید تمام حرکات خود را خداباور و همراه با معرفت کند که سبب تعالی او می شود و برکات و دستاوردهای ارزنده ای دارد.

این تاریخدان بر ضرورت حضور قلب در نماز اشاره کرد و بیان داشت: اگر نماز را با چشم بینا و قلب برنا بخوانیم به مراتب ارزشمندی در نظام هستی دست پیدا می کنیم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: ضرورت دارد نماز ما برای خداوند متعال بوده و شرک در آن وجود نداشته باشد که نباید در برنامه های زندگی کاری کنیم غیر از خدا در دلهای ما ورود پیدا کند.

حجت الاسلام انصاری قمی با بیان این که اخلاص در مفهوم آن است و این یعنی زمانی که نماز می خوانیم غیر از خداوند منان را نبینیم، گفت: حضرت حق بهترین یاور و روزی دهنده است که به تمام امور آگاه بوده و نیاز است در راستای تقرب خداوند متعال گام برداریم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد در نمازهای خود دنبال معامله با حضرت حق هستند که چیزی از مفهوم نماز و عبادت نمی دانند و ضرورت دارد تغییر در وجود خود صورت دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بهترین مردم کسی است که با عبادت عشق بازی کند، گفت: انسان باید مراقب خود باشد که با یک لغزش هم از مسیر منحرف می شود.

حجت الاسلام انصاری قمی اظهار داشت: رفاقت با خداوند متعال سبب عزت انسان می شود که در غیر این صورت وارد راه ضلالت می شویم و انسانی که با شیطان باشد ذلیل شده و نمی تواند به مراتب والایی دست پیدا کند.

این تاریخدان تصریح کرد: درسها و معارف قرآنی برای این است که از مفاهیم والای آن یاد گرفته و در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم که برکات ارزشمندی در آن نهفته است.

وی با بیان این مسأله که اگر انسانی به دنبال خدا باشد زیباییها به رویش باز می شود، گفت: اگر اخلاص در فعالیتهای ما وجود داشته باشد می توانیم از کمترین مراتب به جایگاه گرانقدری دست پیدا کنیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ضرورت دارد همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و تلاش کنیم تا خوبی و نیکی را در برنامه های خود قرار دهیم و به دنبال تحقق رضایت حضرت حق باشیم.

گفتنی است، همزمان با ماههای محرم و صفر، ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/203/ب2

ارسال نظرات