۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۱۲۳

قرآن کتاب زندگی

قرآن کتاب زندگی است؛ هرچند برای ما کتاب زندگی نیست! و ما درحالی که فقیر نور قرآنیم، هیچ نیازی به قرآن نداریم! وقتی رودربایستی را با خودمان کنار می‌گذاریم و دست از تعارف برمی‌داریم خیلی زود به واقعیت این جمله می‌رسیم.
قرآن

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری  رسا، قرآن کتاب زندگی است؛ هرچند برای ما کتاب زندگی نیست! و ما درحالی که فقیر نور قرآنیم، هیچ نیازی به قرآن نداریم! وقتی رودربایستی را با خودمان کنار می‌گذاریم و دست از تعارف برمی‌داریم خیلی زود به واقعیت این جمله می‌رسیم. به تعبیر مرحوم سیدجمال‌الدین اسدآبادی، کاربرد قرآن خلاصه شده است در:

تلاوت بالای قبور شبهای جمعه، مشغولیّت صائمین، زباله مساجد، کفاره گناه، بازیچه مکتب، چشم زخم، نظر قربانی، قسم دروغ، مایه گدائی، زینت قنداق، سینه بند عروس، بازو بند نانوا، گردن بند بچّه ها، حمائل مسافرین، سلاح جن زده ها، زینت چراغانی، نمایش طاق نصرت، مقدّمه انتقال اسباب، حرز زور خانه کار، مال التجاره روسیّه و هند، سرمایه کتابفروشها، سرمایه گدایی زنان بی تقوا و مردان بی سرو پا در معابر.

البته در روزگار ما، قرآن کاربردهای متفاوتی هم یافته است:

فرصتی برای کسب ثواب و خریدن بهشت، منبعی مناسب برای استخاره و حدس در مورد سود و زیان تصمیمات، مطلعی خوش برای جلسات و سمینارها و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، موضوعی برای تعریف پژوهش‌های زینتی، بهانه‌ای برای اختصاص بودجه‌های نفتی و راهکاری برای راه‌اندازی سازمان‌های کوچک و بزرگ در دل ساختار عریض و طویل دولتی.

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهرانیم که با محوریت دانشگاه شریف برای زدودن غبار این واقعیت تلخ از چهره زندگی فردی و اجتماعی خود همت گشوده‌ایم و صمیمانه به دنبال یافتن یاران و همراهانی برای تغییر این طالع نامبارک از زندگی‌مان هستیم.

ما می‌خواهیم ابتدا خودمان بفهمیم که آیا حقیقتا قرآن برای زندگی ما حرفی دارد و می‌تواند گره‌های زندگی ما را باز کند و اگر از این چالش به سلامت بیرون آمدیم تلاش کنیم تا این خبر را به سایرین، از دوستان و همکیشان تا جوانان اروپا و آمریکا برسانیم.

گویا دستیابی به همه اهداف بلند انسانی، انقلابی و ایمانی در گرو بهره‌مندی از این نعمت بزرگ الهی است. ما بر این باوریم که پدیداری تمدن اسلامی که در حقیقت همان جاری ساختن دین در همه عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی است و در سطوح متعددی نظیر تحول حوزه، تحول آموزش و پرورش، دانشگاه اسلامی، جنبش نرم‌افزاری، مهندسی فرهنگی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت متجلی می‌شود، ممکن نیست مگر اینکه تکلیف خود را با قرآن، کلام حضرت حق، روشن کرده باشیم.

از سوی دیگر، ساختارهای صلب و دستگاه‌های عریض و طویل حاکمیتی، به آسانی حاضر به تغییرات پیشنهادی منبعث از اندیشه قرآنی نیستند و مقاومت‌های فراوانی در برابر آن از خود نشان خواهند داد. برخی از این ساختارها نیازمند اصلاحند و برخی دیگر جز با یک انقلاب و دگرگونی کامل امکان تغییر ندارند. لذا گام اول هم¬سخن ساختن همه مخاطبان و همراهان است. دبیرخانه گفتمان قرآنی همین گفتمان‌سازی را هدف گرفته؛ اگر شما هم همدلی بسم ا...

در راستای پیاده سازی و عملیاتی کردن درد و دل های گفته شده شتاب دهنده موج حمایت¬های معنوی، تشکیلاتی، حقوقی و مادی از ایده های قرآنی را در دستور کار دارد.

همچنین کمپین گسترده¬ای برای مطرح کردن دغدغه¬ی بیان شده در فضای عمومی جامعه در حال طراحی می باشد و از همه عزیزان برای حضور و مشارکت فعالانه در کار کمپین دعوت به عمل می آید.

از همه دانشجویان، اساتید، دانش آموزان و فعالین قرآنی که احساس می¬کنند این کتاب آسمانی علاج مشکلات امروز جامعه ماست و در زمینه فعالیت های هنری از قبیل عکاسی، طراحی پوستر، طراحی اینوگرافی، طراحی موشن گرافی، تولید کلیپ، مستندسازی، فیلم سازی؛ فعالیت های اجرایی از قبیل برگزاری رویداد، برگزاری جلسات قرآنی، برگزاری اردوها، برگزاری مسابقات قرآنی؛ فعالیت های محتوایی از قبیل پژوهش قرآنی، طراحی کمپین، تولید کتاب و سخنرانی و .... دارای تخصص و مهارت هستند؛ دعوت به همکاری می شود.

فرصتهایی با پای پیاده: "نوآوری در اربعین" رویدادی است نوآورانه، کارآفرینانه و استارتاپی که به آماده سازی محصولات، خلاقیت ها و نوآوریها برای ارائه در پیاده روی اربعین امسال کمک می کند..

شتابدهنده "شفق" در راستای ترکیب نوآوری و دانش با فعالیتها و محصولات فرهنگی-مذهبی، این بار با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حمایت ستاد اربعین سازمان حج و زیارت، مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز رشد و شکوفایی فناوریها و هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی، مجموعه های فرهنگی سرچشمه و موج و سایر مجموعه های همراه رویدادی جدید و خلاقانه را برگزار می کند.

ثبت نام و شرکت برای عموم علاقمندان به پیاده روی اربعین، خلاقان و ایده پردازان فرهنگی و صاحبان محصولات و خدمات فرهنگی آزاد است.

در طول این دو روز رویداد، می کوشیم ایده ها یا محصولات فرهنگی شرکت کنندگان را برای ارائه هر چه بهتر در اربعین امسال آماده کنیم تا نوآورانه تر بتوانند پاسخگوی نیازهای شرکت کنندگان آیین بزرگ اربعین باشند.

فردای برگزاری رویداد (شنبه عصر)، اختتامیه ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد. در این اختتامیه تیمهای اول تا سوم معرفی می شوند تا از جوایز 50ملیون ریالی، 30ملیون ریالی و 20ملیون ریالی بهره مند شوند. ضمنا حامیان برنامه از سایر تیمهای موفق نیز برای به ثمر نشاندن محصولاتشان حمایت خواهند کرد.

راه ارتباط با ما: www.Goftman.org

/836/د102/ل

ارسال نظرات