۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۹۲۹۶
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه مطرح کرد؛

پیاده‌روی اربعین مظهر وحدت بین ادیان و مذاهب

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه از قوم و نژادهای زیادی در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، گفت: محور اصلی این حرکت امام حسین(ع) است و ایشان باعث تحکیم این مودت و محبت بین قلوب انسان های آزاده به ویژه شیعیان شده است.
کشورهای مختلف در اربعین

حجت الاسلام حسن روحانی نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز کرد: پیاده روی اربعین در چند سال اخیر یک ظرفیتی ایجاد کرده است که همه انسان‌ها از همه نژادها آریایی و غیر آریایی آمریکایی و اروپایی گرد هم جمع می‌‍شوند و در این اجتماع عظیم شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یک وفاق و یک همدلی را بین حتی ادیان مختلف بوجود آورده است، اظهار داشت: این در حالی است که ما در سنوات گذشته شاهد بودیم که افرادی از مسیحیت که با همان لباس کشیش و لباس روحانیت خودشان با آن صلیب و آن ردایی که دارند در جمع زوار پیاده حضور پیدا کردند و به نوعی زوار پیاده اباعبدالله(ع) را همیاری کردند و وقتی هم که از آنها سوال شد که چرا در این مراسم شرکت کرده اید، گفتند که ما هم به امام حسین(ع) اعتقاد داریم و ایشان را  دوست داریم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: در اربعین سنوات گذشته زرتشتی را دیدم و از او پرسیدم که شما که زرتشتی هستید مسلمان و شیعه نیستید، چرا اینجا حضور دارید و چرا در بحث پیاده‌روی شرکت می‌کنید، در جوابم گفت امام حسین(ع) داماد ما است شهربانو را که یکی از همسران امام است دختر یزگرد سوم پادشاه معروف است که در واقع جزو زرتشتیان است و ما امام حسین(ع) را داماد خودمان زرتشتی ها می پنداریم ما امام حسین را دوست داریم و به عشق ایشان این پیاده روی را انجام می دهیم.

حضور نژاد و قومیت های مختلف از ادیان گوناگون در پیاده روی اربعین

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: باید دید چه افرادی از چه نژادهایی از چه قومیت هایی در این سلسله عظیم پیاده روی شرکت می کنند و چه ثمرات و برکاتی برای همدلی و تحکیم وحدت بین انسان ها دارد.

 وی عنوان کرد: کدام پادشاهی را در عالم سراغ دارید که در یک روز 24 یا 32میلیون نفر عاشق سراپا فدا دارد، کدام پادشاه را سراغ دارید، کدام رئیس جمهور را در دوران ما می توانید پیدا کنید که برایش یک جا بالای بیست میلیون نفر جمع شوند و همه هم جان فدا باشند، یعنی منتظر باشد که امام حسین(ع) یک اشاره کند.

حجت الاسلام روحانی افزود: بین این بیست میلیون نفر نژادهای و قومیت های مختلف حتی از ادیان و مذاهب مختلفی وجود دارد، همدلی و همگرایی و یک وحدتی موج می زند که این محور اصلی وحدت خود ابا عبدالله الحسین(ع) است.

 نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان گفت: همه آن حول این نقطه پرگار می چرخند، همه فکرشان ذهنشان و قدم هایشان و رفتار و کردارشان برای امام حسین(ع) است و برای او حرکت می کنند، محور اصلی این حرکت امام حسین(ع) است و ایشان باعث تحکیم این مودت و محبت بین قلوب شیعیان شده است./875/ت302/س

ارسال نظرات