۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۵۹۳۰۱
نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

منطق و گفتمان حسینی مورد پذیرش ادیان

حجت الاسلام سعیدی گفت: تاریخ و گفتمان حسینی سبب شده است که برای ادیان دیگر هم بحث مبارزه با بی دینی، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم در منطق و مرام امام حسین(ع) برای آنها مرام شود.
محمد سعیدی

حجت الاسلام محمد سعیدی، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: پیاده روی در اربعین برای زیارت امام حسین یک حرکت مطلوب و پسندیده ای است که تمام مشتاقان ولایت و اهل بیت(ع) به ویژه علاقه مندان به سیدالشهدا(ع) این را یک بیعت مجدد با اهداف و آرمان های امام حسین(ع) در نظر می گیرند و در ساحت جهانی عملی می کنند که در سال ها ی قبل هم حتی غیر مسلمان ها، مسیحی ها و ادیان آسمانی دیگر در این حرکت بزرگ حضور داشتند.

وی ادامه داد: حضور آنها از جهاتی قابل توجه است به این معنا که شاید اعتقاداتی که ما شیعه‌ها داریم آنها ندارند، اما نسبت به مبارزه با ظلم که اصل عمومی و جهانی و همگانی است و در سیره سیدالشهدا(ع) بوده است که در تاریخ برای همه ثبت است و سینه به سینه از سال 61 هجری تا الان منتقل شده است.

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: همین تاریخ  و گفتمان حسینی باعث شده است که ادیان دیگر هم بحث مبارزه با بی دینی امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم در منطق و مرام امام حسین(ع) این مرام بشود برای همگان و آن علاقه مندان به حضرت در ادیان دیگر فراتر از این کار فرهنگی در این راستا انجام می شود.

نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب قم افزود: با توجه به اینکه خطرات فراوانی که از طرف استکبار در لایه های مختلف وجود دارد می بینیم که در همین مسیر ساختار فرهنگی، رفتاری، اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی با  رویه مهرورزانه برای همه مردم وجود دارد.

وی از خودگذشتگی و ایثار، رعایت آداب و اخلاق دینی، قناعت، سخت کوشی و شجاعت را محورهای مهمی دانست که در بخش اجتماعی اربعین تأثیر دارد و گفت: از کودک شیرخوار تا پیرمرد و پیرزن ویلچری و عصا به دست اینها همه حاکی از این است که یک کار عمومی و فرهنگی توسط خود مردم ایجاد شده و مدیریت این کار را در حقیقت می شود به خود معصومین به ویژه سیدالشهدا(ع) منتسب کرد.

راهبرد حوزه های علمیه در مراسم اربعین

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه برای این مراسم حوزه علمیه راهبردهایی دارد، گفت: حوزه علمیه قم ستادی دارد به نام ستاد لوای اربعین که مدت زیادی است شروع به کار کرده، از معاونان خود مرکز مدیریت، از شخصیت های مرتبط خارج از حوزه در جلسات متعدد، کار مناسبی صورت گرفته است.

نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب قم با بیان اینکه بسترسازی با آموزش های خاصی برای تعداد حداقل هزار نفر از طلبه ها در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این آموزش ها عملیاتی شده است و همین طلبه ها بی نام و گمنام به عنوان یک زائر امام حسین(ع) و به عبارت دیگر مبلغ زائر در مسیر راه نسبت به مسائل احکام شرع، اعتقادی، کلامی، سیاسی به خصوص جریان های انحرافی که وجود دارد آماده هستند.

حجت الاسلام سعیدی در پایان گفت: کارهای ویزا و خروجی و مسائل اداری این مبلغان تسهیل شده است و روزهای پایانی اش است، در واقع حوزه بی تفاوت نبوده خوشختانه برخی اقدامات لازمی را انجام داده است./875/ت303/س

ارسال نظرات