۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۵۹۴۲۴
رییس دادگاه خانواده کرمان:

سخنرانان و مداحان مبلغانی برای تبیین اهداف قیام امام حسین هستند

حجت الاسلام صباحی گفت: همه سخنرانان و مداحان باید مبلغانی برای مکتب تشیع و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) باشند و مبلغان دینی باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.
تربیت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدحسین صباحی رییس دادگاه خانواده کرمان، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در محله شهرک شهید ایرانمنش کرمان، اظهار کرد: عمر انسان ها در گذر است و باید از فرصت هایی که در شب های ماه صفر در هر مکان و زمانی برگزار می شود نهایت بهره و استفاده را برد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در مجالس امام حسین(ع) یک فرصت استثنایی است، بیان کرد: شب هایی محرم و صفر فرصت های طلایی است که نباید آن را از دست بدهیم تا به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) فرصتی مناسب برای تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) است و مبلغان دینی باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

رییس دادگاه خانواده کرمان یادآور شد: سخنرانان مجالس در سخنرانی های خود، بر ترویج مسائل مهمی از جمله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اقامه نماز اول وقت و جماعت، دستگیری از نیازمندان همت گذارند.

وی با بیان اینکه مجالس امام حسین (ع) محل اجتماع مسلمینی با دل‌های آماده برای حرکت به سمت تعالی و اسلام ناب محمدی (ص) است، ادامه داد: مبلغان دینی باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند و اهداف قیام آن حضرت را برای عزاداران حسینی تبیین کنند.

حجت الاسلام صباحی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای مخدوش کردن اسلام درصدد ترویج خرافه های در ایجاد برنامه های محرم و صفر هستند؛ بنابراین باید مطالب به درستی برای مردم بازگو شود و سخنرانان و مداحان باید به محتوای برنامه های خود بیشتر بپردازند.

رییس دادگاه خانواده کرمان عنوان کرد: همه سخنرانان و مداحان باید مبلغانی برای مکتب تشیع و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) باشند تا دشمنان از مطالب آنان به نفع خود بهره نگیرند.

وی ابراز کرد: بنابراین مجالس عزاداری اباعبدالله، باید مکانی برای افزایش بصیرت و دانش مردم و محبان اهل بیت (ع) باشد و زمینه برای حضور حداکثری مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان در محافل عزای امام حسین (ع) فراهم شود.

حجت الاسلام صباحی افزود: تنها راه نجات از آسیب های اجتماعی، ورود به مجالس عزاداری امام حسین (ع) است؛ زیرا این مجالس فرصت خوبی برای آگاهی بخشی به خانواده ها و جوانان می باشد.

رییس دادگاه خانواده کرمان اضافه کرد: جلسات عزاداری ائمه (ع) باید در راستای حفظ وحدت مسلمانان و شیعیان آن حضرت باشد، این جلسات باید دلها را به هم نزدیک و سبب انسجام بیشتر مردم شود./202/9709/ب1

ارسال نظرات