۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۵۹۴۹۲
امام جمعه موقت پردیسان:

هیچکس حق ندارد به ارزش‌های انقلاب چوب تاراج بزند

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان این که هیچ شخصی حق ندارد ارزش های انقلاب را به پای کسانی که دستشان به خون شهدا آمیخته است چوب تاراج بزند، گفت: این انقلاب مجهول المالک نیست که هرشخصی در هر مکانی هر حرفی که می خواهد را بگوید.
حجت الاسلام محمد همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین همتیان در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد با بیان این که آیات فراوانی در قرآن کریم از مؤمنان درخواست می کنند تقوا داشته باشند، گفت: خدواند در آیه 70 و 71  سوره احزاب از بندگان درخواست تقوا و سخنان سنجیده دارد و می گوید اگر سخنان خود را مدیریت کنید خداوند نیز اعمالتان را به سودتان اصلاح می كند، و گناهانتان را می آمرزد.

امام جمعه موقت پردیسان عیب جویی را از آفات زبان دانست و اظهار داشت: بیان عیوب، دیگران را سرزنش و تحقیر کردن از آفات زبان و گناهان بسیار بزرگی هستند؛ نصیحت کردن و تذکر دادن با سرزنش کردن متفاوت است زیرا نصیحت دارای خیرخواهی، دلسوزی، محبت و عاطفه و حفظ شخصیت است.

وی با اشاره به خطبه 140 نهج البلاغه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در این خطبه تعامل با دیگران را به سه دسته تقسیم کرده و می گوید زمان برخورد با شخصی که گناه کبیره انجام داده است در حالی که خودت گناه صغیره ای انجام داده ای حق برملا کردن گناه آن شخص را نداری زیرا ممکن است آن شخص توبه کرده و گناهش بخشیده شده باشد اما تو به واسطه آن گناه صغیره غذاب شوی.

معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم ادامه داد: شخصی نیز که گنهکار است نباید گناه دیگران با بازگو کند زیرا چنین شخصی باید به درون خودش نگاه کند؛ افرادی که گناهی انجام نداده اند نیز نمی توانند گناه دیگران را بیان کنند زیرا گناه نکردن نعمتی از سوی خداوند است که باید شکر آن را به جا آورند و شکر آن بیان نکردن گناه دیگران است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا همین آمریکای کنونی است بر اساس دلایل فراوانی باید مبارزه با آمریکا، استکبار و صهیونیست ادامه داشته باشد؛ 13 آبان نماد مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی است زیرا در این روز سه حادثه رخ داده که پشت پرده تمام آنها آمریکا بوده است.

وی اضافه کرد: صاحب این انقلاب ولی عصر(عج)، شهدا و خانواده های آنها هستند آنهایی که برای این انقلاب از جانشان گذشته اند بنابراین هیچ شخصی حق ندارد ارزش های این انقلاب را به پای کسانی که دستشان به خون شهدا آمیخته است چوب تاراج زنند؛ این انقلاب مجهول المالک نیست که هرشخصی در هر مکانی هر حرفی که می خواهد را بگوید.

امام جمعه موقت پردیسان با تأکید بر این که رهبران دین ما اجازه سازش با مستکبرین را نداده اند، گفت: ما مسلمان هستیم و پیامبر اکرم(ص) که پیشوای دین ما است بیش از 80 جنگ را تحمل کرده تا زیر بار کفار نرود؛ هنگامی که پیشنهاد سازش با معاویه به امام علی(ع) داده شد جواب دادند حکومتی که بنا دارد با شخصی همانند معاویه سازش کند به اندازه یک لنگ کفش کهنه برای من ارزش ندارد.

وی افزود: چه مسلمانی به خودش اجازه می دهد با گرگی همانند آمریکا که دستش به خون جوانان مسلمان عراق، سوریه و ایران آغشته است درخواست سازش کند؛ آمریکا به عهد خود وفا نمی کند و بیش از 40 سال است که در این امتحانات مردود شده و تمام کشورهایی که به آنها اعتماد کرده اند نیز به خاک سیاه نشسته اند؛ در جریان اخیر نیز بدعهدی و خباثت آمریکا برهمگان ثابت شد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان در پایان به واقعه استان فارس واکنش نشان داد و گفت: برخی افراد از روی نادانی و کج سلیقه ای افتخاراتی را مطرح می کنند که ما در مقابل به آنها می گوییم اگر می خواهید افتخار کنید به موردی افتخار کنید که ارزشش را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دارای عرق مذهبی هستید ببینید ائمه معصوم(ع) به چه چیزهایی افتخار می کنند و اگر داری عرق ملیتی هستید چرا به جوانانی که هشت سال در مقابل دشمن ایستادگی کرده و برای نخستین مرتبه حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداده اند افتخارنمی کنید در حالی که پیش از آن بخش های عظیمی از کشور واگذار شده بود.

معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم ادامه داد: این افراد چشمانشان را بسته اند و نمی بینند که امروزه جوانان با استقامت در مقابل آمریکا، آل سعود و تکفیری ها ایستاده و از حریم اهل بیت(ع) و امنیت کشور دفاع می کنند؛ انسان باید انصاف داشته باشد و این که شما در امنیت کامل هستید و در این امنیت برخلاف عقل و مذهب سخن می گویید آیا این امنیت را پادشاهان سه هزار قبل برای شما به وجود آورده اند یا این جوانان؟./1324/پ201/ج1

ارسال نظرات