۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۵۷۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حرکت در مسیر حق سبب نجات انسان می شود

آیت الله توکل با بیان این که حرکت در مسیر حق سبب نجات انسان می شود، گفت: رویکرد انسان در دنیا باید به گونه ای باشد تا در مسیر حق قرار گیرد و بتواند به مراتب و جایگاه ارزشمندی دست پیدا کند که برکات والایی دارد.
آیت الله توکل مراسم غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم دهه اول ماه صفر که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ارزشمند و گرانقدری قرار داریم که نیاز است انسان بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بزرگان فرمودند اگر تزکیه نفس نکردید در مسیر بهره گیری از علم و دانش نروید که علم باید همراه با تزکیه باشد که گرانقدر است.

وی افزود: افرادی داریم که علم دارند اما به آن عمل نمی کنند که نباید این گونه باشد و انسان باید کاری کند تا در مسیر کمال و تعالی قرار گیرد.

آیت الله توکل اظهار داشت: رویکرد انسان باید در این راستا باشد تا در مسیر حق قرار گیرد و بتواند به مراتب و جایگاه ارزشمندی دست پیدا کند که برکات والایی دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عده ای حق را فهمیدند اما کتمان حق کردند، گفت: دلهای این افراد با حق همراه نبود که نتوانستند به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسانی که تهذیب نفس کند اهل نجات می شود و در غیر این صورت در مسیر هلاکت قرار می گیرد و نمی تواند خود را در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد.

وی تصریح کرد: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد و تلاش کند در مسیر نیکی ها قرار گیرد که می تواند او را به مراتب ارزشمندی در نظام هستی برساند.

آیت الله توکل اظهار داشت: انسان باید همواره توبه خود را به درگاه خداوند منان ببرد که زمانها در حال گذر است و روزی می رسد نمی توانیم کاری از خود پیش ببریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ضرورت دارد در مسیر تقوای الهی قرار گیریم و بتوانیم زمینه ارتقای جایگاه خودمان را فراهم کنیم و در امر حق غفلت نداشته باشیم.

وی با بیان این که انسان باید چیزی که درست است را بپذیرد، گفت: صلاح نیست تا انسان در مواجهه با حق غفلت داشته باشد که شایسته و پذیرفتنی نیست که اگر می دانیم باید حق را بپذیریم.

آیت الله توکل تصریح کرد: انسان باید از خصوصیات زشتی مانند دروغ و تهمت دوری کرده و تلاش کند در مسیر بهره گیری از فضایل اخلاقی اهتمام داشته و خود را به آن آراسته کند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: ضرورت دارد از همه ظرفیتها برای ترویج اندیشه های ناب دینی استفاده شود و نیاز است به آن چیزی که می دانیم عمل کنیم و از حضرت حق توفیق عملگرایی بخواهیم.

گفتنی است، همزمان با ماه های محرم و صفر، ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات