۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۵۹۶۰۰
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

مدافعان حرم خروجی تطبیقی عاشورا در عصر حاضر هستند

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: وجود سرداران رشیدی که امروز علمداری پیام عاشورای کربلا را در سوریه، یمن و عراق در جلوی چشمان جهانیان انجام می دهند بزرگترین خروجی تطبیقی کربلا در عصر حاضر هستند.
رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه صبح امروز در مسجد علی آباد فرهنگیان با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ عاشورا اظهار داشت: وجود چهار نفر در کربلا دلیل و جاودانگی، پیام رسانی و مقاومت است.

وی افزود: تا ابدیت این چهار شخصیت در اذهان دوستداران اهل بیت(ع) نقش آفرینی می کنند و این افراد امام حسین(ع)، سید الساجدین(ع)، زینب کبری(س) و حضرت عباس(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: باید بزرگترین خروجی عاشورا را در عصر حاضر ایجاد نیروی مقاومت در حراست از عترت آل الله دانست که با جانفشانی از آن دفاع می کنند.

وی افزود: وجود سرداران رشیدی که امروز علمداری پیام عاشورای کربلا را در سوریه، یمن و عراق در جلوی چشمان جهانیان انجام می دهند بزرگترین خروجی تطبیقی کربلا با زمان ما است.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: برگزاری سوگواری و مراسم برای اهل بیت(ع) زنده نگه داشتن اهداف عاشورا است این که امام سجاد(ع) از بکائین عالم بودند؛ این اشک ریختن ها مبارزه با طاغوت بود و ادعیه ایشان راه توحیدمحوری و مبارزه با کسانی است که می خواستند جبهه مقاومت را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که بعثت، غدیر و عاشورا دست در دست یکدیگر داده اند تا ظهور رنگی دگر پیدا کند و ما نسلی آماده برای ظهور باشیم و امروز استقبال جوانان از عاشورا این واقعیت را نشان می دهد که حب به امام حسین(ع) در دل های پاک، از الطاف خداوندی است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عشق رهبر انقلاب به مجالس عزاداری و حضور در پای منابر و روضه ها نشان از اهمیت این موضوع است و درس بزرگی برای مدیران و سیاستمداران اسلامی است./979/202/ب2

ارسال نظرات