۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۵۹۸۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

امروز جامعه اسلامی تشنه مفاهیم ناب قرآنی و دینی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که عمل به کلام الهي مي تواند جامعه را در برابر هر گونه انحرافي مصون نگه دارد، گفت: مفاهيم ناب قرآنی مهم ترين عامل در برابر هجمه هاي دشمنان اسلام است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار برگزار کنندگان مسابقات حفاظ استان، بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان لیگ حفاظ در استان و با تاکید بر استمرار اینگونه مسابقات جالب و خلاق و با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند.

حجت الاسلام شکریان احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

وی با بیان این که ورود قرآن و مفاهیم متعالی آن در زندگی موجب ایجاد انگیزه در جامعه دینی می شود، خاطرنشان کرد: هر کسی در جامعه با قرآن مأنوس شود به حتم راه های بسیاری به روی او گشوده می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دوری از مفاهیم قرآنی جامعه را در مسیر انحراف و تباهی قرار می دهد، تصریح کرد: همه آیات کلام الهی براي هدايت انسان جهت رسيدن به جايگاه اصلي خود است، اما متأسفانه بشر امروز از این مفاهیم متعالی دور مانده است.

وی با بیان اینکه باید به مفاهیم و ارزش های قرآنی بیشتر توجه شود و جامعه امروز تشنه معارف الهی و قرآنی است، افزود: قرآن کریم سد محکمی مقابل دسیسه های دشمن است و با کلام الهی تمامی بشریت به سرمنزل مقصود می رسند.

این محقق حوزوی با اشاره به این که شکل‌گيري شخصيت و هويت ديني افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادي ديني است، گفت: تدبر در کلام الهي انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار مي دهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اين که با تدبر در قرآن مي توانيم بيشتر به مقصود و مفاهيم الهي پي ببريم، ادامه داد: يکي از مهم ترين راه هايي که مي توان به ارتباط ميان آيه هاي قرآن پي برد تدبر در قرآن است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين که در بسياري از مراکز قرآني تنها شاهد پرداختن به حفظ و قرائت به قرآن هستيم، خاطرنشان کرد: موضوع تدبر در قرآن در حاشيه قرار گرفته که بايد بيشتر به آن توجه شود.

وی، قرآن را منشأ حيات امت اسلامي دانست و با بيان اين که براي اين که حيات معنوي به جامعه باز گردد بايد به قرآن و معارف ارزشمند آن تمسک جوييم، خاطرنشان کرد: درک مفاهيم قرآن کريم و عمل به آن اهميت بسياري دارد، چرا که تأثير اصلي قرآن که همان هدايت گري قرآن است در گرو درک مفاهيم موجود در قرآن خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که عمل به کلام الهي مي تواند جامعه را در برابر هر گونه انحرافي مصون نگه دارد، خاطرنشان کرد: نظام سلطه و جریان های مستکبر عالم با روش های مدرن و برنامه ریزی شده در صدد کم رنگ نمودن هویت اسلامی و قرآنی در سطح جوامع اسلامی هستند و امروز مفاهيم ناب قرآنی و  ديني مهم ترين عامل در برابر هجمه هاي دشمنان اسلام است.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم مازندران نیز در ادامه این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ایام اسارت آل الله و با  تقدیر از برگزار کنندگان این مسابقات در استان اظهار داشت: برگزاری مسابقات و ایده های خلاق و نو در حوزه قرآن کریم زمینه ی انس بیشتر با قران کریم را فراهم خواهد کرد.

سعید قربانی در ادامه نشر و ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی را مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات لیگ قرآنی یکی از راه های جذب جوانان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اسلامی است.

عضو شورای توسعه فعالیت های قرآنی مازندران خاطر نشان کرد: محور برگزاری همه مسابقات و فعالیت های قرآنی در کشور و استان باید ترویج سبک زندگی قرآنی باشد و باید از آموزه ها و مفاهیم ناب قرآنی در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره گرفت.

خانم سیده کلثوم حسینی، مسؤول برگزار کننده لیگ حفاظ در مازندران نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی استان و دارالقران الکریم مازندران اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نوع مسابقات جذاب و خلاق بالابردن سطح معرفت و تخصص فعالان  نسبت به فعالیت های قرآنی و  ایجاد جذابیت و تنوع در برگزاری مسابقات قران کریم است

وی در ادامه ضمن تشریح برگزاری این لیگ در سطح استان تصریح کرد: همه تلاش مجموعه برگزار کننده این لیگ در استان ایجاد زمینه مناسب جهت شناسایی و کشف نیروهای مستعد و بوجود آوردن رقابت سالم میان متسابقین و مربیان و ارزیابی آنان از فعالان قرآنی در استان است.

حسینی در ادامه ارتقاء سطح دانش در میان مربیان و قرآن پژوهان و کسب تجربه بیشتر از طریق برگزاری مسابقات را دیگر اهداف این طرح قرانی دانست و تاکید کرد: معتقد هستم برای انتقال مفاهیم و ترویج فعالیت های قرآنی و اسلامی باید از شیوه های جذاب و پرمخاطب بهره گرفت و مهم ترین عامل برای برگزاری این مسابقات هم ترویج معارف و مفاهیم ناب قرآنی است.

مسؤول برگزار کننده لیگ حفاظ مازندران در پایان ضمن تقدیر از نهادهای حمایتی و نظارتی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های مختلف دشمنان قسم خورده به نظام مقدس جمهوری اسلامی راهی جزء توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در جهت مقابله اهداف شوم آنان وجود ندارد و مهم ترین عامل پیروزی مسلمانان در تهمه بحران ها تمسک و توسل به قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.

گفتنی است؛ در این دوره مسابقات لیگ حفاظ قرآنی در سطح استان 19 تیم به تعداد 150 نفر شرکت کردند و مرحله فینال و اختتامیه این دوره مسابقات مورخه چهارم آذر ماه امسال در مرکز استان برگزار می شود./1317/202/ب3

ارسال نظرات