۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۴۶۰۱۸۸
استاد حوزه علمیه:

دولت کریمه امام عصر در ادامه قیام کربلا است

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که دولت کریمه امام عصر(عج) در ادامه قیام سیدالشهدا(ع) است، گفت: در دولت کریمه جهانی حضرت مهدی (عج) انسانها کریم، دلسوز و دستگیر هم هستند و یک جامعه ایده آل منحصر به فرد در تاریخ به وجود می آید.
مهدی جبرئیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مهدی جبرییلی، استاد حوزه علمیه بابل امشب در نشستی با محوریت امام عصر(عج) در مدرسه الزهرا(س) بابل با تشریح ارتباط موضوع ظهور امام زمان(عج) و جریان واقعه کربلا، گفت: موضوع حمایت از امام معصوم(ع) در جریان واقعه عاشورا و قیام کربلا در کنار وفاداری یاران سیدالشهدا(ع) یک الگوی ماندگار در حمایت از امام عصر است.

وی افزود: دفاع از امام معصوم(ع) و جایگاه امامت و ولایت یک واجب کفایی نیست بلکه بر همگان در هر شرایط و هر زمان واجب است.

مدیر سابق مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) به جنبه های دفاع از امام معصوم پرداخت و اظهار داشت: بر خلاف جهاد اولیه، در دفاع از جایگاه ولایت تنها به حضور در میدان نبرد و مقابله نظامی با دشمنان منحصر نمی شود بلکه این جهاد فراگیر و جنبه هایی مانند دفاع در حوزه های سخت و نرم را شامل می شود.

وی ادامه داد: در روز عاشورا یاران سیدالشهدا(ع) نه تنها در میدان رزم بلکه در میدان استدلال، منطق و کلام نیز با دشمنان به مقابله قیام کردند که نمونه بارز و عملی آن، در دفاع همه جانبه حضرت ابوالفضل از امام حسین(ع) بعد از امان نامه یزدیان است.

حجت الاسلام جبرئیلی جهاد علمی و اخلاقی را برای خودسازی در عصر غیبت مهم دانست و گفت: امروز جهاد علمی و آماده سازی در کنار تقویت بنیان ایمان یکی از ضروریت های دفاع از سنگر امامت است زیرا دشمنان امروز افکار و عقیده ها را هدف گرفته اند.

وی افزود: هدف اصلی از آفرینش انسان توسط خداوند برای رسیدن مقصد نهایی انسان یعنی کرامت انسانی و تشکیل دولتی کریمه است که از سوی امام عصر(ع) برپا می شود.

استاد حوزه علمیه به نبرد و تقابل همیشگی قوای حق و باطل در طول تاریخ پرداخت و تصریح کرد: افراد و حکومتهایی که در مقابل جبهه حق قرار می گیرند در اسارت جبهه شیطان قرار دارند و شیطان هدایتگر آنها می شود.

وی تاکید کرد: هدف نهایی ائمه اطهار(ع) و پیامبران احیای فضائل اخلاقی و ایجاد حکومتی بر اساس عدل است و از این رو امام حسین(ع) و حضرت ولی عصر(عج) قیامشان را بر این اساس بنیام گذاری کردند.

حجت الاسلام جبرئیلی احیای اسلام و مقابله با انحرافات را از دیگر وظایف اولیای الهی بیان کرد و افزود: امروز نیازمند جهادی علمی برای شناساندن حقیقت اسلام و مقابل با حجم بالای شبهات و انحرافات هستیم و طلاب حوزه های علمیه در این زمینه نقشی اساسی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها افرادی می توانند یاریگر امام عصر(عج) در وقت ظهور باشند که در کنار خودسازی و افزایش ایمان درونی، جهادگران و مهاجر الی الله باشند و توانایی هایی همه جانبه از جمله توانایی های علمی و دینی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که دولت کریمه امام عصر(عج) در ادامه قیام سیدالشهدا(ع) است، گفت: در دولت کریمه جهانی حضرت مهدی (عج) انسانها کریم، دلسوز و دستگیر هم هستند و یک جامعه ای ایده آل منحصر به فرد در تاریخ به وجود می آید./202/1313/ب1

ارسال نظرات