۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۶۰۲۸۵
استاد حوزه علمیه مطح کرد؛

لزوم برخورد صبورانه با مشکلات

حجت الاسلام روزبهانی با اشاره به حل مشکلات به صورت تدریجی، گفت: بسیاری از مشکلات به صورت دفعی قابل حل نیستند و باید به صورت تدریجی حل و فصل شوند.

صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی روزبهانی، استاد حوزه علمیه قم در جلسه راه کارهای حل مساله که صبح امروز در مدرسه آخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت حل مسأله در خانواده، اظهار داشت: همه افرد جامعه باید تکنیک های حل مساله را شناسایی کنند.

وی افزود: تعارض اولین کاری که در انسان انجام می دهد ناآرامی است، پس در برخورد با رویدادها باید آنها را بررسی و ارزیابی کرد و بعد از آن انسان به حل آن بپردازد.

حجت الاسلام روزبهانی ابراز داشت: کاهش استرس سبب می شود که انسان در حل مشکلات با آرامش بیشتری رفتار کند و اگر درماندگی شخصیتی انجام شد، در برخورد اولیه با مشکل راهکار حل مسأله متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به حل مشکلات به صورت تدریجی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات به صورت دفعی قابل حل نیستند و باید به صورت تدریجی حل و فصل شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که حل تعارض اهمیت بالایی در زندگی مشترک دارد، گفت: برای حل تعارض باید مسائلی چون زمان مناسب، تبیین دقیق موضوع، مواجهه با هم و برای هم، شناسایی عوامل تعارض و رفع آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اثر رفع تعارض در زندگی انسان آرامش است که بزرگترین نعمات شمرده می شود و بستر عبودیت ایجاد می شود و انسان با آرامش می تواند به سوی تعالی حرکت کند.

حجت الاسلام روزبهانی تصریح کرد: رفع تعارض به این معنا نیست که دیگر هیچ تعارضی در زندگی ایجاد نمی شود چرا که تعارض و چالش امری طبیعی است و باید از عمق پیدا کردن آن جلوگیری کرد.

وی در پایان افزود: زندگی با نقص نمی تواند ادامه داشته باشد و حل تعارض به معنای سازگاری است و در این صورت است که انسان می تواند ادعا کند که زندگی توأم با آرامشی را سپری کرده است./979/202/ب2

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2

 

ارسال نظرات