۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۶۰۳۵۱
کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد؛

ویژگی‌های ان‌سان‌‌هایی که شیطان از آنها متنفر است

حجت الاسلام محرابی عالم عمل کننده به علم، عمل کننده به قرآن، اذان‌‌گو، اهل بخشش، انسان مهربان و متواضع در برابر حق، جوان متقی، دائم الوضو و زن پاکدامن و عفیف را از جمله کسانی دانست که شیطان از آنها بیزاز است و گفت: تلاوت قرآن و یاد مرگ قساوت قلب را نابود می کند.
شیطان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی محرابی، کارشناس مسائل مذهبی، ظهر امروز در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: چند گروه از انسانها هستند که شیطان از آنها متنفر است، نخستین گروه عالمانی هستند که به علمشان عمل می کنند.

وی ادامه داد: دومین گروه کسانی هستند که قرآن می خوانند و به آن عمل می کنند، قرائت قرآن برکت زیادی دارد، همانطور که آهن زنگ می زند روح انسان نیز زنگ می زند و حال عبادت ندارد، از پیامبر اکرم(ص) سؤال شد که چگونه قساوت قلب را از بین ببریم، ایشان فرمودند «2 چیز قلب انسان را جلا می دهد، تلاوت قرآن و یاد مرگ بودن».

کارشناس مسائل مذهبی افزود: خانه هایی که در آن تلاوت قرآن می شود برای اهل آسمان مانند ستاره های نورانی می درخشد، سومین گروهی که شیطان از آنها متنفر است کسانی هستند که اذانهای پنج گانه نماز را می گویند، اذان اثرات و برکات زیادی دارد، در روایات آمده هر کس در بیابان گم شد بایستد و بلند اذان بگوید.

حجت الاسلام محرابی بیان داشت: هر جا که اذان گفته شود شیطان از آنجا می رود، سعی کنید در محلات و کوچه ها و خانه هایتان صدای اذان پخش کنید، یکی از مواقعی که می توان نماز را شکست وقتی است که شما اذان و اقامه را فراموش کرده اید و می توانید نماز را بشکنید و اذان و اقامه را بگویید.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد که همسایه مساجد هستند از صدای اذان شکایت می کنند و خانه های اطراف مساجد ارزانتر به فروش می رسند و این از کم کاری ما است، صداهای عزاداری و تلاوت قرآن ضرورتی ندارد که از مساجد پخش شود ولی صدای اذان باید حتما از مأذنه های مساجد پخش شود.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: کسانی که دوستدار یتیم و فقیر و مسکین هستند و به آنها کمک می کنند و اهل بخشش و ایثار هستند چهارمین گروهی هستند که شیطان از آنها متنفر است، کسانی که دوستدار فقیران هستند لطف خدا شامل حال آنها شده است، انسان مهربان و رئوف و متواضع در برابر پذیرش حق گروهی دیگر هستند که مورد انزجار شیطان هستند.

حجت الاسلام محرابی تصریح کرد: جوانی که در راه اطاعت خدا رشد کرده و در مسیر بندگی خدا حرکت می کند نیز مورد انزجار شیطان است، کسانی که خود را از ارتکاب گناه و پیروی از هوی و هوس حفظ می کنند و کسانی که دائم الوضو هستند نیز از گروه هایی هستند که شیطان از آنها متنفر است.

وی در پایان گفت: انسانهای خوش اخلاق از جمله کسانی هستند که شیطان از آنها متنفر است، امروز منشأ بسیاری از اختلافات خانوادگی بد اخلاقی ها است، اگر زن و مرد اخلاق خود را اصلاح کنند عمده مشکلات آنها حل خواهد شد، زنان پاکدامن و عفیف هم جزء گروهی هستند که مورد تنفر شیطان هستند./202/869/ب1

ارسال نظرات