۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۶۰۳۸۲
امام جمعه شهرستان مهران:

اربعین یک همایش بزرگ برای جهان اسلام است

امام جمعه شهرستان مهران گفت: مشکلات عمدتا زیر ساختی بوده و مربوط به بحث امسال و سنوات گذشته نمی باشد بلکه این زخم ها سال هاست که بر پیکره ی استان ایلام خودنمایی می کند.
روح الله ولدبیگی

حجت الاسلام روح الله ولدبیگی، امام جمعه شهرستان مهران، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام گفت: بحمدالله امروزه اربعین به یک همایش و کنگره بزرگ  برای جهان اسلام  مبدل شده است و قطعا این اجتماع عظیم که به خاطر حب به اهل بیت شکل می گیرد  برای دوستداران آیین حقه اسلام  سبب دلگرمی  و برای دشمنان اسباب دلنگرانی و تزلزل  پایه های حکومت کفر و ظلم و ستم خواهد شد.

وی افزود: زائران از آغازین روز  این هفته برای رفتن به کربلا شروع کردند که به صورت پیاده روی و یا به صورت کاروانهای خودرویی به نوعی که متوسط خروج روزانه 25 هزار نفر در روز است.

امام جمعه مهران ادامه داد: تمام دستگاههای خدمت رسان در حال ارائه  خدمات  به نحو احسن به زائران عزیز هستند و مهمترین قسمت خدمات مردمی است که بستر  250 موکب فراهم شده  که عمدتا این مواکب  به صورت متحد الشکل با زیر ساختهای کامل اعم از آب و برق و فضای کافی جهت پذیرایی از زوار در اختیار  هیئات مذهبی  و موکب داران قرار می گیرد.

حجت الاسلام ولدبیگی خاطر نشان کرد: این مواکب  هم درون و هم بیرون شهر مهران هستند تمام مساجد، حسینیه ها و تکایا به صورت شبانه روزی  جهت ارائه خدمات به زائران و عاشقان اهل بیت  آماده خدمت رسانی هستند.

وی تصریح کرد: غالب مردم مهران  همچو سنوات گذشته  خانه های خود را بیت الحسین کرده و با مراجعه به ستاد مردمی  جهت پذیرایی از زائران اعلام آمادگی کردند.

امام جمعه مهران با اشاره به بحث پارکینگ ها در مهران گفت: پارکینگ های دولتی آماده و تجهیز شده اند و خانه های مردم، فضاهای موجود در سطح شهر و کوچه ها و خیابان ها  همه اینها به صورت رایگان با نگهبانی و حراست خود مردم مهران  در اختیار زائران  قرار خواهد گرفت.

وی به بیان مشکلات مهران در ایام اربعین پرداخت و تاکید کرد: مشکلات عمدتا زیر ساختی بوده و مربوط به بحث امسال و سنوات گذشته نمی باشد بلکه این زخم ها سالهاست که بر پیکره ی استان ایلام خودنمایی می کند.

وی ادامه داد: برای نمونه می توان به راهها و جاده ها ترمینال ها و امکانات زیر ساختی  که متاسفانه  زمان بسیار طولانی برای رفع این مشکلات نیاز است  ان شاء الله با عنایت دولت و مجلس و همت مسئولان  این موانع و مشکلات برطرف خواهد شد.

امام جمعه مهران بیان داشت: در اربعین امسال تمام تلاش در جهت رفع این موانع و مشکلات انجام شد که در کمتر از چهل روز با هدایت های ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حجت الاسلام و المسلمین لطفی و همت مدیریت ارشد استان  جناب آقای استاندار و معاونین، ترمینال برکت به بهره برداری رسید که این ترمینال دارای مکان هایی برای  استراحت  خواهران و برادران و سرویس های بهداشتی  و سایر امکانات رفاهی است.

وی افزود: احداث  جاده اضطراری، کمربندی شهر مهران، پارکینگ دولتی  و میدان اربعین  جهت خدمت رسانی به زائران به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام ولدبیگی با بیان اینکه اگر نقصی یا کمبودی زائران دیدند به پای کم کاری  و یا سهل انگاری نگذارند، گفت:  این کمبودها  و نواقص آلام گذشته استان ایلام است.

امام جمعه مهران گفت:  زائران با حفظ آرامش خود در طول سفر و با درس گرفتن از سید و سالار شهیدان  سراسر سفر خود را  معطوف به حب اهل بیت کنند  و برای خود سفری معنوی را رقم بزنند.  سعی کنند در مسیر بازگشت اگر مشکل و یا با  ازدحام  جمعیت مواجه شدند با صبر و آرامش  و البته ایثار و از خود گذشتگی  حقوق  سایرین را زیر پا نگذراند  و توجه ویژه ای به سالخوردگان و افراد بی سرپرست  داشته باشند.

وی ادامه داد: از زائران خواهشمندیم خلاف قانون و مقررات عمل نکنند  زیرا نادیده گرفتن قانون مطابق فتوای امام راحل و رهبری حرام  است. حتما  با خود  مدارک شناسایی لازم اعم از روادید و گذرنامه  معتبر برای خروج از کشور به همراه داشته باشند که نه برای خود و نه برای مسئولان مشکلی ایجاد نکنند.

وی در پایان با اشاره به هماهنگی استان ایلام و استان واسط عراق گفت: با توجه به قرابت قومی و فامیلی که بین استان ایلام و استان واسط عراق  وجود دارد  روابط نزدیک و دوستانه ای بین این دو استان است و در روز های گذشته  که جلسه بین استانداران این دو استان  برگزار گردید  همت مسئولان بر تردد سهل و آسان  برای  زائرین بود. ان شاء الله امسال نیز مراسم اربعین مانند سنوات گذشته پربرکت و بدون  هیچگونه مشکلی برگزار شود  و مسئولین نیز از الان برای رفع مشکلات اربعین 96  تمام تلاش و همت خود را بکار بگیرند./879/302/ب3

 

ارسال نظرات