۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۶۰۳۸۷

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی قرآنی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و قرآنی در ماه‌های آینده خر داد.
محمد هادی نیا

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که نیمه دوم سال‌‎جاری با برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی، هنری و قرآنی در سطح مساجد شهری و روستایی استان همراه است، اظهار داشت: به دنبال مشارکت حداکثری جوانان در برنامه‌های مسجدی هستیم.

وی از تمدید زمان برگزاری بخش مکتوب جشنواره قرآنی مدهامّتان خبر داد و اظهار داشت: زمان برگزاری رشته مفاهیم و تفسیر یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان از ۱۴ آبان ماه به ۵ آذرماه سال جاری تمدید شد. بر این اساس زمان برگزاری بخش مکتوب جشنواره قرآنی در رشته های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه به ۵ آذرماه تغییر کرده است.

هادی نیا همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «خانواده مسجدی» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: کتاب «شاخص اخلاق فردی و اجتماعی خانواده مسجدی» برای شرکت علاقه‌مندان در مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که علاقه مندان می توانند برای دریافت کتاب «شاخص اخلاق فردی و اجتماعی خانواده مسجدی» به آدرس اینترنتی www.masjedketab.ir مراجعه کنند، گفت: عموم مردم می توانند پس از مراجعه به کتاب «شاخص اخلاق فردی و اجتماعی خانواده مسجدی» پاسخ سوالات را به صورت یک عدد ۱۵ رقمی به همراه نام، نام خانوادگی و نام استان به سامانه ۱۰۰۰۸۹۴۰۵۶۱ پیامک کنند.

هادی نیا با بیان این‌که مهلت ارسال پاسخ نامه ۳۰ دی سالجاری عنوان شده و نتایج نیز دهه مبارک فجر اعلام می شود، گفت: این مسابقه به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون های مساجد استان خراسان جنوبی برگزار می شود که در سطح استانی نیز دبیرخانه آذربایجان‌شرقی متولی اجرای آن است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری پنجمین سوگواره ملی فرهگنی مذهبی«خامس آل عبا(علیهم السلام)» در کانون های مساجد استان خبر داد و گفت:پنجمین سوگواره فرهنگی و مذهبی خامس آل عبا در ایام محرم و صفر در دو بخش ویژه و عمومی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این سوگواره با هدف گرامیداشت ایام سوگواری ماه محرم و صفر، ترویج و تبیین سیره اهل بیت ، تعمیق شناخت واقعی اهل ائمه اطهار، زمینه سازی برای شناسایی استعدادهای دوستداران اهل بیت(ع) در عرصه هنر و خلاقیت دینی، تولید محتوا و هنر فاخر برای استفاده سخنرانان و هنرمندان در مجالس عزاداری و فعالیت های هنری برگزار می شود.

هادی نیا افزود: بخش عمومی این سوگواره شامل خلاصه نویسی سخنرانی های عاشورایی است که علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش می توانند به دلخواه یک یا چند سخنرانی را از دهه دوم محرم تا پایان صفر در مساجدی که در آن حضور داشته اند تهیه و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اسامی برگزیدگان  ٢٧ آذر همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) اعلام می شود، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ١٠ آذر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه کانون های مساجد استان ارسال کنند./302/935/ب1

ارسال نظرات