سیاست فرار یا مقابله با فضای مجازی جواب نمی دهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در میزگرد معاونان آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه برادارن و خواهران سراسر کشور عصر امروز 18 آبان در سالن همایش های آستان قدس رضوی ضمن قدردانی در جذب و اعزام طلاب و روحانیان به مدارس شبانه روزی و مرزی گفت: در واقع روحانیون در همکاری با آموزش و پرورش در مدارس معارف اسلامی تلاش ویژه داشتند.
راه اندازی 650 دارالقرآن در سطح کشور
وی درادامه با اشاره به اجرای طرح امین که آثار مثبتی به دنبال داشته است، اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگیان شهید در سال گذشته نیز از جمله برنامه هایی است که با همکاری حوزه علمیه انجام شده است.
کفاش درادامه از راه اندازی 650 دارالقرآن در سطح کشور خبرداد و گفت: در واقع برای تأسیس و راه اندازی این مراکز هم روحانیون مشارکت داشتند و همچنین در برگزاری اردوی راهیان نور با حضور 700 هزار دانش آموز با حضور طلاب برگزار شده است.
وی با بیان اینکه طلاب در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به دانش آموزان نقش مهمی را در این اردوها ایفا کردند، افزود: از جمله دیگر برنامه های مشارکتی برنامه احلی من العسل بود که امسال در همه مراکز استانها ویژه آشنایی نوجوانان با مفاهیم عاشورایی برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درادامه درباره دیگر برنامه های معارفی وزارت آموزش و پرورش ویژه دانش آموزان گفت: پیرو سخنان رهبری دو طرح انس با اهل بیت(ع) و حفظ موضوعی قرآن کریم با شرکت بیش از دو میلیون دانش آموز برگزار شده است و در طرح حفظ اجباری هم نیست.
وی با بیان اینکه دانش آموزان در زمان دیپلم 300 تا 400 آیه از آیات مشهور قرآن کریم را حفظ هستند، تصریح کرد: در همین زمینه 28 بسته آموزشی نیز تدوین شده است و استقبال خوبی از این طرح ها شده است.
همکاری 20 هزار طلبه روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس سراسر کشور
کفاش با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار طلبه روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس سراسر کشور با ما همکاری می کنند، اظهار کرد: خوشبختانه در اعتبارات سال 96 و برنامه ششم توسعه برای ائمه جماعات مدارس پیش بینی های ضروری صورت گرفته است که دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.
وی درادامه با بیان اینکه این ستاد بهتر است که یک همایش علمی با این موضوع برگزار کند که آیا ما در تربیت دینی موفق بوده ایم یا نه؟ گفت:اگر موفق بوده ایم چطور تلاش کنیم که یک گام به جلو برداریم و اگر موفق نبوده ایم ریشه های این امر چیست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از اینکه آمارهای موجود درباره آسیبهای اجتماعی بزرگنمایی است، تصریح کرد: آسیبهای اجتماعی در جهان نرمی دارد و آنچه که حائز اهمیت است این مورد است که انتظارات ما بیشتر از حد نرمال آسیبهای اجتماعی در دنیا است.
سیاست فرار یا مقابله با فضای مجازی جواب نمی دهد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیبهای موجود در فضای مجازی گفت: سیاست فرار یا مقابله با این فضا جواب نمی دهد و فعال سازی در این فضا پیشنهاد می شود.
کفاش با بیان اینکه بخش اعظمی از آسیبهای اجتماعی از طریق فضای مجازی به نسل جدید می رسد، تصریح کرد: حضور فعال در این فضا با آموزش، توجیه و مراقبت از دانش آموزان محقق می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: ما به حضور و همکاری طلبه های فعال در حوزه فضای مجازی با موضع حضور فعال و مراقبت از دین و نشر معارف اسلامی نیازمند هستیم که در اعتبارات آینده هم این مورد پیش بینی شده است و نیاز جدی است./201/934/ب1