۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۶۰۴۲۷
مدير حوزه علميه کاشان:

سراهاي محله در ترويج فرهنگ ديني نقش مهمي برعهده دارند

مدير حوزه کاشان، نقش سراهاي محله را در ترويج فرهنگ ديني و ارزش هاي اعتقادي مهم و قابل توجه قلمداد کرد.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي، سه شنبه شب در سراي محله شهيد محتشمي شهرستان كاشان، گفت: استفاده از ظرفيت سراهاي محله در ترويج ارزش ها و معارف ديني مي تواند بسيار کار آمد بوده و نتايج فراواني را در اين عرصه به همراه داشته باشد.

وي با تقدير از تلاش هاي صورت گرفته در زمينه اجراي برنامه هاي فرهنگي در سراهاي محله خاطرنشان کرد: البته پيشنهادات و نکاتي نيز در اين ميان وجود دارد که مي تواند متوليان امر را در برنامه ريزي بهتر و شايسته تر برنامه هاي فرهنگي ياري کند و در غني تر برگزار شدن اين طرح ها بسيار مثمر ثمر باشد.

مدير حوزه علميه کاشان در ادامه زندگي ائمه اطهار(ع) را بهترين الگو براي خانواده ها دانست و گفت: زندگاني اهل بيت(ع) سرشار از معنويت، نور، اخلاص و عبوديت الهي بود و تمام درس هاي اخلاقي را مي توان از سيره عملي اين انسان هاي بزرگ آموخت.

حجت الاسلام فرجي، با ياد آوري معناي «شيعه» بيان کرد: اين واژه به مفهوم پيرو است يعني تبعيت از شيوه و رفتاري با تمام ايمان قلبي به طوري که به صحت آن روش معتقد باشيم، بنابراين در صورتي مي توانيم  خود را بعنوان پيرو مکتب اهل بيت(ع) بدانيم که به راستي اهتمام خود را براي الگو گرفتن از منش و روش زندگاني ائمه اطهار معطوف سازيم.

وي تأکيد کرد: شيعه واقعي کسي است که به معناي حقيقي دنباله رو راه ائمه اطهار و اولياي الهي باشد و تمام امور زندگي خود مانند همسرداري، برخورد با والدين و فرزندان، توجه به همسايه و ديگران را با شاخص دين و تعاليم مکتب آل الله تنظيم کند./1307/203/ب3

ارسال نظرات