۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۰۶۴۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام 8 هزار زائر از خراسان شمالی به پیاده‌روی اربعین، برگزاری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان و اعزام 320 نفر از دانش آموزان شیروانی به اردوی راهیان نور عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، امروز در ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان، اظهار کرد: تاکنون 7 هزار و 600 نفر در خراسان شمالی برای شرکت در همایش اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان تا پایان ثبت‌نام به هشت هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: موکب خراسان شمالی برای خدمت به زائران اربعین در چزابه از چند روز آینده برپا می‌شود و پذیرایی روزانه از 3 هزار زائر اربعین را در این منطقه به عهده خواهد داشت.

ایرانی راهپیمایی اربعین را کنگره عظیمی برای مسلمان و موجب عزت و سربلندی ذکر کرد و از مسؤولان استان خواست از حداکثر نیروها و کمک‌های مردمی برای ایجاد شرایط پذیرایی شایسته از زائران در موکب استان استفاده کنند.

دستگاه قضایی ما با نقطه مطلوب فاصله دارد

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان فاروج، گفت: دستگاه قضایی ما تا نقطه مطلوب فاصله دارد چراکه همه قضات باید مجتهد باشند اما الآن این شرایط را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه، حکومت‌ها برای تأمین سه مؤلفه، عدالت، امنیت و رفاه باید تلاش کنند افزود: عدالت نخستین نیاز همه مردم است که خوب توصیف می‌شود، اما در مرحله عمل، تحقق آن سهل نیست و هر دولتی برای تحقق این سه مؤلفه باید تلاش کند.

حجت‌الاسلام قدرتی اضافه کرد: نباید زیر پرچم جمهوری اسلامی، فقیر، دل‌شکسته و درمانده‌ای داشته باشیم که وجود آن البته به طور کامل تقصیر دولت و نظام نیست و بخش عمده آن ناشی از انجام ندادن وظایف از سوی مردم است.

در این آیین با قدردانی از مهدی نجفیان رضوی، حجت‌الاسلام عباسعلی وحیدی به‌عنوان رییس جدید دادگستری فاروج معرفی شد.

برگزاری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس در خراسان شمالی

سرهنگ پاسدار احیا محمد امیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روز چهارشنبه در نشست هماهنگی هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس از برگزاری این جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در سوم اسفندماه با هدف گرامیداشت عملیات خیبر در بجنورد خبر داد.

وی اظهار کرد: از طریق شعر می‌توان ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کرد و حفظ این ارزش‌ها هم باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سرهنگ پاسدار امیری گفت: این جشنواره در سه گروه بزرگ‌سال، کودک و یک بخش ویژه برای نوجوانان با مفاهیم جنگ نرم، مقاومت ملل، شهدای مدافع حرم و مفاهیم عاشورایی برگزار می‌شود.

320 نفر از دانش آموزان شیروان به اردوی راهیان نور اعزام شدند

سرهنگ علی‌اصغر امیری، فرمانده سپاه شیروان گفت: 320 نفر از دانش آموزان پسر شیروان امروز چهارشنبه در قالب هشت دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور در مناطق سابق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

وی افزود: اردوهای راهیان نور در راستای توسعه و تقویت حرکت عظیم فرهنگی، تربیتی و به‌منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان سرافراز برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش آموزان برای مقابله با جنگ نرم از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی است./9314/303/ب3

ارسال نظرات