۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۶۰۶۸۱
کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد:

منزلت و جایگاه انسان نزد پروردگار

حجت الاسلام رضوانی کسب یقین را عامل کنترل رفتار در انسانهای مؤمن دانست و گفت: اگر می خواهید بدانید جایگاه و منزلت شما نزد خدا چگونه است باید ببینید در هنگام گناه منزلت خدا پیش شما چگونه است، اگر حین ارتکاب گناه عظمت خدا در نظرتان آمد بدانید منزلت شما هم نزد خدا بالاست.
حجت الاسلام حسین رضوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: اگر انسان یقین داشته باشد که پایان کارش مرگ است خود را برای عالم بعد از مرگ آماده می کند و اعمال و رفتار خود را کنترل می کند، یقین نعمتی است که خداوند به کمتر کسی عطا می کند.

وی ادامه داد: غفلت از عالم آخرت انسان را به گمراهی می کشاند و پشیمانی به همراه دارد و زمانی انسان به خود می آید که کار از کار گذشته است، امیرمؤمنان(ع) می فرمایند «اگر می خواهید بدانید جایگاه و منزلت شما نزد خدا چگونه است باید ببینید در هنگام گناه، منزلت خدا پیش شما چگونه است»، اگر خیلی راحت گناه می کنیم و قبح گناه برای ما کم است باید بدانیم که جایگاه ما نزد خداوند جایگاه بسیار پایینی است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: ظلم و گناه با هوای نفس عجین است، اگر هنگام ارتکاب گناه عظمت خدا در نظرتان آمد، بدانید منزلت شما هم نزد خدا بالا است، به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه ببینید نافرمانی چه کسی را انجام می دهید، کوچک شمردن گناه، خود از بزرگترین گناهان است، معصیت خداوند در نگاه انسان متقی فاجعه ای عظیم است، هر چند آن گناه در نظر سایرین کوچک باشد.

یقین سبب بکارگیری نعمتها در مسیر رضای الهی می شود‏

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: انسان باید نان دنیا را بخورد و آخرت خود را نیز آباد کند و از اعمالی که در شأن او نیست دوری کند، زیبایی، یک نعمت و موهبت الهی است که خدا به بندگان خود داده است و بخش اعظم این زیبایی را خدا به زنان عطا کرده است، زیبایی صورت می تواند زشتی سیرت را برای انسان به بار بیاورد.

وی اظهار داشت: برخی فکر می کنند که این زیبایی پایدار است ‏و از این نعمت الهی به درستی استفاده نمی کنند و همین زیبایی در دنیا برای آنها اسباب گناه می شود، زکات زیبایی حفظ آن از نامحرم است، زنان ما باید با حفظ حجاب و عفت خود از نعمتی که خدا به آنها عنایت کرده به درستی استفاده کنند و موجبات فساد خود و دیگران را فراهم نکنند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: نعمت دیگری که خداوند به انسانها داده نعمت قدرت و توانایی جسمی است، انسان می تواند از این نعمت برای خدمت به خلق و دین خدا استفاده کند و بازوی دین باشد، اما اگر ایمان و یقین در وجود انسان نباشد، همین قدرت ظاهری اسبابی برای بیچارگی انسان در دنیا و اخرت می شود و انسان را به ابزاری در خدمت مطامع استکبار تبدیل می کند، یقین سبب بکارگیری نعمتها در مسیر رضای الهی می شود‏.‏/869/202/ب2

ارسال نظرات