۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۰۷۰۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

پیاده روی اربعین حسینی نماد استکبارستیزی امت اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی فرصتی برای پایان دادن به حربه دشمن در ایجاد تفرقه میان امت اسلامی منطقه است، گفت: شیعه و سنی با نمایش پیوند عمیق و ناگسستنی خود در اجتماع عظیم اربعین حسینی بار دیگر بر توطئه خطرناک دامن زدن به قومیت گرایی، پایان خواهند داد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در مراسم بدرقه جمعی از کاروان های اربعین حسینی با بیان این که اربعين فرصت و زماني براي فکر کردن درباره حادثه‌ عاشور است تا افراد بتوانند درباره واقعه و نهضت عاشورا به فکر و انديشه بپردازند، گفت: اربعین امام حسین(ع) تریبون مسلمانان و شیعیان جهان است که باید اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان اثبات کنند.

وی با بیان این که اجتماع خودجوش و مردمی پیاده روی اربعین حسینی بیعت دوباره با سید و سالار و شهیدان و بیان کننده ادامه مسیر نهضت حسینی است، افزود: امت اسلامی با خلق این اجتماع عظیم مردمی پیام وحدت و بصیرت را به جهانیان مخابره می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران از اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک حرکت فرهنگی و مذهبی یاد کرد و بیان داشت: امت اسلامی در این حرکت خودجوش پیام وحدت، استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد را به همه ملت های جهان اعلام خواهند کرد.

وی با بیان این که امت اسلامی با حضور پرشور و شعور خود در این راهپیمایی عظیم مردمی وفاداری خود را به مکتب حسینی اعلام می کنند، افزود: ملتی که ادامه دهنده نهضت عظیم حسینی است هیچ گاه زیر بار ظلم نخواهد رفت و دشمن نیز نمی تواند بر او سیطره پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان اسلام ناب از درک، عمق ارادت و دلدادگی امت اسلامی به امام حسین(ع) عاجز هستند، خاطرنشان کرد: پیمودن صدها کیلومتر آن هم با پای پیاده برای زیارت کربلای حسینی تنها قلبی سرشار از عشق و علاقه می خواهد و هیچ گاه دشمنان نمی توانند این پیوند عمیق مردم با ولایت را درک کنند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی فرصتی برای پایان دادن به حربه دشمن در ایجاد تفرقه میان امت اسلامی منطقه است، تصریح کرد: شیعه و سنی با نمایش پیوند عمیق و ناگسستنی خود در اجتماع عظیم اربعین حسینی بار دیگر بر توطئه خطرناک دامن زدن به قومیت گرایی پایان خواهند داد.

وی با تأکید براین که هدف نهایی شیعه و سنی حفظ عزت اسلام و فراگیری آن در اقصی نقاط جهان است، گفت: نباید برخی اختلاف نظرهای ساده زمینه نفوذ دشمنان اسلام و قرآن در کشورهای اسلامی را فراهم کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دشمن در سایه همین اختلاف نظرها پروژه نفوذ در کشورهای اسلامی را کلید زده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمن با  دامن زدن به اختلافات قومی، آتش جنگ را در منطقه روشن و کشورهای منطقه را به ویرانه ای تبدیل کرده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که مراسم اربعین حسینی فرصتی برای نمایش قدرت مسلمانان در برابر توطئه صهیونیست ها است، گفت: امت اسلامی باید با وحدت و برادری عاقبت صهیونیست ها را بار دیگر به آنها یادآوری کنند.

وی با اشاره به این که در شرایط بحرانی و پرآشوب منطقه بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی مسلمانان نیازمندیم، ادامه داد: در هر مقطعی مسلمانان در کنار هم  و با هم در برابر جبهه کفر و استبداد ایستادند پیروز میدان مبارزه بودند، اما هر گاه بر طبل تفرقه و اختلافات کوبیدند دشمن بر آنها پیروز شد.

حجت الاسلام علیزاده به حضور زائرانی از دیگر کشورهای جهان در اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حضور نشان دهنده جهانی شدن نهضت حسینی و توجه دیگر کشورهای جهان به فرهنگ حسینی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر تحقق اهداف معنوی راهپیمایی اربعین حسینی، تصریح کرد: این مراسم معنوی فرصت بسیار خوبی برای تقویت بنیه اخلاقی و دینی هر یک زائران حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شوق زیارت بارگاه امام حسین(ع) هر لحظه  در این کره خاکی بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به همه نوع توطئه و تلاش دشمن برای کمرنگ کردن نهضت عظیم حسینی از اذهان عمومی جهان، اما امروز شاهد توجه ملت های جهان به این اجتماع و کنگره عظیم هستیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که عاشورا و کربلا فرصت مغتنمی برای تبیین فرهنگ ظلم ستیزی در جامعه است، خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی نماد وحدت همه انسان های آزادی خواه جهان برای مقابله با ظلم و استبداد است.

وی پیاده روی اربعین حسینی را تبلیغ عملی مقاومت و ظلم ستیزی است، گفت: کاروان تبليغي کربلا با وجود همه فشارهاي روحي و رواني کار را به جايي رساندند که قاتلان اباعبدالله‌الحسين(ع) احساس خطر کردند و امروز رسالت ما نیز ادامه همان مسیر نورانی است.

حجت الاسلام علیزاده با بيان اين که فلسفه قيام امام حسين(ع) جهل‌زدايي و از بين بردن گمراهي‌ها بود، ادامه داد: اربعين واژه‌اي براي ارتقاي فهم و انديشه است و ما را به تأمل، تفکر و تعمق وادار مي‌کند و در نتيجه رهاوردهاي مهم و ارزشمندي براي جامعه بشري به وجود مي‌آيد./1317/202/ب2

ارسال نظرات