۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۶۰۷۱۹
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان:

تبیین فرهنگ عاشورا سدی در برابر هجمه های دشمنان است

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان تبیین فرهنگ عاشورایی را نیاز مهم جامعه امروز برای خنثی سازی هجمه های دشمن خواند و گفت: با برگزاری برنامه های عاشورایی در کانونها و تبیین فرهنگ عاشورایی بین نسل جوان تلاش می شود این مهم تحقق یابد.
حجت الاسلام موسوی مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران تبیین فرهنگ عاشورایی را سدی مهم در برابر هجمه های دشمن دانست و بیان داشت: در این راستا باید به نیازهای جامعه توجه داشت.

وی با اشاره به تلاش دشمن در قالب دسیسه های گوناگون برای به انحراف کشاندن مجالس عزاداری و گمراه کردن نسل جوان و نوجوان، اظهار داشت: با نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی توطئه دشمن خنثی می شود.

برگزاری سوگواره دلنوشته های عاشورایی در کانون مساجد لرستان

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه از برگزاری دلنوشته های عاشورایی در کانون مساجد خبر داد و گفت: سوگواره به صورت سراسری همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری این سوگواره بین اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان توزیع شده است، افزود: این سوگواره با رویکردی نو و در پنج محور برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی مداحی و نوحه خوانی، عکس، فیلم کوتاه، خوشنویسی، پیام کوتاه و قطعه ادبی را محوریت برگزاری سوگواره عاشورایی عنوان کرد و گفت: سوگواره دلنوشته های عاشورایی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در ماه صفر برگزار می شود.

وی با یادآوری اینکه پیروزی انقلاب اسلامی حاصل درس گرفتن ملت ایران از مکتب حسینی و مقابله با ظلم و ستم بود، بیان داشت: نهادینه سازی مکتب عاشورایی و ترویج، شناساندن و زنده نگهداشتن نهضت عاشورا بین نسل جوان از اهداف برگزاری سوگواره دلنوشته های عاشورایی است.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان در پایان با اشاره به برگزاری این سوگواره در کانون ها، خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای نسل جوان، ارتقای سطح کیفی و کمی هنرمندان اعضای کانونها از دیگر اهداف مهم برگزاری سوگواره حسینی در ماه صفر است./9459/203/ب2

ارسال نظرات