۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۶۱۰۳۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

فرزند صالح حسنه و رحمت است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اعمال انسان سبب عذاب و یا پاداش او می‌شود فرزند انسان همانند اعمال انسان است و زمانی که مرگ شخص فرا رسد اگر اولاد خوبی از او باقی مانده باشد حسنه و رحمت و در غیر این صورت مایه عذاب او در آخرت می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، دانشمند فرزانه و مفسر قرآن کریم، شامگاه جمعه در حسینیه قاسم‌بن‌الحسن(ع)، گفت: امام حسین (ع) وارث 5 پیامبر اولوالعزم، حضرت آدم و حضرت امیرمومنان علی(ع) است.

وی افزود: امام حسین(ع) از ارث‌بر پیامبران ذکر شده است ارثی که فارق از امور مادی بلکه سرمایه‌های معنوی، ارزشی و کمالات الهی بوده است.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه ارث حضرت ابراهیم(ع) نسبت به دیگر پیامبران(ع) به غیر از پیامبراکرم(ص) کاملترین ارث‌ها است، بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند: من از حسینم و حسین از من است؛ ارث بری اباعبدالله الحسین(ع) در این حدیث به معنای اتم کلمه مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به کلام الهی مبنی بر این‌که خداوند فرمودند: من به حضرت ابراهیم(ع) همه خوبی‌ها را دادم، بیان داشت: انسان از درک آثار این خوبی فارق است، پیامبران از نسل حضرت ابراهیم(ع) و حضرت ساره(س) به وجود آمدند و این یکی از حسنه‌هایی است که خداوند به ایشان عنایت کرد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه برخی از نعمات الهی برای همگان است اما بعضی دیگر بر اساس تلاش و کوشش انسان به او داده می‌شود، گفت: نعمتهای ارزشی تنها به انسانهای مومن عطا می‌شود و این نعمتها هم در دنیا و هم در آخرت به آنان داده خواهد شد.

این خطیب مشهور بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اعمال انسان سبب عذاب و یا پاداش او می‌شود؛ فرزند انسان همانند اعمال انسان است زمانی که مرگ شخص فرا رسد اگر اولاد خوبی از او باقی مانده باشد حسنه و رحمت است و به اعمال نیکوی شخص اضافه و از عذاب او کاسته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حضرت ابراهیم(ع) به سبب عمل نیکویی که در دنیا انجام داد خداوند به او همسر و فرزندان خوبی عطا کرد و این حسنه‌ عطا شده بسیار گسترده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیامبران بعد از حضرت ابراهیم(ع) و ائمه معصومین(ع) همه از فرزندان حضرت ابراهیم(ع) هستند و تمام ثواب حسنات و اعمال نیکوی نسل ایشان به حضرت ابراهیم(ع) خواهد رسید و این مزد معنویات و به دست آوردن ارزشها است./202/813/ب1

ارسال نظرات