۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۶۱۱۸۹
در دانشگاه هایدلبرگ آلمان؛

هفته شناخت اسلام برگزار می شود

دانشکده روانشناسی دانشگاه «هایدلبرگ» در آلمان برای هفتمین سال پیاپی میزبان نمایشگاه و هفته‌ای با موضوع اسلام است.
هفته اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین، هفته اسلام با هدف دیالوگ میان دین‌های مسیحیت و اسلام به همت انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه هایدلبرگ از ۱۹ آبان‌ماه آغاز شده است و تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

در این هفته کارشناسان در حوزه‌ ادیان و خبرنگاران در قالب سمینارهای متعدد به موضوع سلام در آلمان و شناخت آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دین‌های جهان می‌پردازند.  

در سلسله نشست‌هایی که با شعار «ما جوانان مسلمان وظیفه داریم دین خود را به جامعه معرفی کنیم» در دانشگاه و مؤسسه روانشناسی وابسته دانشگاه هایدلبرگ برگزار می‌شود، دانشجویان و اقشار مختلف به بحث و تبادل نظر پیرامون اسلام و جایگاه آن در جامعه آلمان می‌پردازند.

این نشست‌ها دانشجویان را با اسلام به عنوان دینی الهی آشنا می‌کند تا آنها با شناخت بهتر و عمیق‌تر از ابعاد آن، گامی را در جهت همگرایی بهتر در جامعه بردارند.

چالش‌های مشترک مسلمانان و ادیان دیگر، اقدامات کمتر شنیده‌شده از مسلمانان در جامعه، هفت درس زناشویی از قرآن، اسلام و سیستم بانکداری اسلامی و همچنین وظایف و نقش‌های مرد مسلمان در اسلام موضوع نشست‌های هفته اسلام در دانشگاه هایدلبرگ است.

برنامه هفته اسلام تاکنون ۷ سال است که از سوی انجمن دانشجویان مسلمان در این دانشگاه برگزار می‌شود و هرساله با بهره‌گیری از کارشناسان خبره سعی دارد اسلام واقعی را به قشر جوان آلمانی معرفی کند./872/د102/ب1

ارسال نظرات