۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۶۱۳۱۱
آیت الله علما:

طلاب آموخته های طلبگی را در ذهن خود تثبیت کنند

آیت الله علما با اشاره به اینکه طلاب زمینه ای مستعد برای طلبگی دارند، گفت: طلاب آموخته های طلبگی را در ذهن خود تثبیت کنند تا زمینه های موفقیت آنها فراهم شود.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، ابراز داشت: سفر اربعین جنبه تربیتی، تذکر و هشدار دارد، ذات انسان از نسیان و فراموشی است و اگر این فراموشی دائم باشد دارو و درمانش تذکر و هشدار است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: طلاب زمینه ای مستعد برای طلبگی دارند و باید این آموخته ها تثبیت شود تا رشد کنند، در غیر اینصورت با خطر مواجه می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: خداوند معمار انسان ها است و از نقاط قوت و ضعف انسانها باخبر است، خداوند به انسان کمک می کند تا نقاط قوت خود را تقویت کند.

وی تأکید کرد: ایمان و سلامت اخلاق باید در وجود انسانها تثبیت شود، اگر سلامت اخلاق در طلاب تثبیت شود و با این فکر رشد کند طلبه به درجات والایی دست می یابد.

آیت الله علما یادآور شد: تقوا باید در طلاب تثبیت شود و فهم و درک دینی در حوزه های علمیه ارتقاء یابد، از این رو باید طلاب در صدد کسب سلامت اخلاق و تثبیت آن باشند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به روایتی از حضرت موسی(ع)، اظهار داشت: در مناجاتی که خدا با حضرت موسی(ع) دارد می فرماید که ای موسی زبان، نماینده تفکرات و درون و باطن انسان است، از این رو زبان را از پس عقل و قلب استفاده کن و با پشتوانه تعقل و تفکر از آن بهره مند شو و از آن مراقبت کن.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: عمده مشکلات انسانها از زبان سرچشمه می گیرد و اگر سخنان انسان از عقل سرچشمه بگیرد سبب می شود حرفها پخته و با تأمل بیان شود.

وی ادامه داد: انسان در امور مختلف باید از سطحی نگری پرهیز کند و کارها را با وظیفه شناسی انجام دهد، انسان باید زندگی توام با رضای خالق و معبود را مدیریت کند.

آیت الله علما در پایان بیان داشت: برای سالم ماندن و به سلامت عبور کردن از دنیا باید در این جهان زندگی سالمی داشت، در غیر اینصورت توشه ای از دنیا به همراه نداریم./857/202/ب2

ارسال نظرات