۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۶۱۳۴۲
به مدت یک هفته؛

نمایشگاه بیداری اسلامی در کربلای معلا برپا می شود

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران از برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی و عکس بیداری اسلامی در شهر کربلا خبر داد.
نمایشگاه نمایشگاه نمایشگاه نمایشگاه

محمد حسین طبرستانی٬ مسؤول ستاد اربعین راهیان کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه ریزی این ستاد برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلا٬ گفت: نهضت و قیام سیدالشهدا(ع) برای بیداری بشریت و جهان اسلام بود و قیامهای بزرگ بعد از جریان عاشورا نشان دهنده امتداد این جریان و فراگیر شدن پیام عاشورا در آن عصر بود.

وی ادامه داد: فرهنگ نهضت سیدالشهدا(ع) در دل تاریخ جریان ساز شده و فرهنگ ویژه و منحصر به فردی را برای خود پدید آورده است.

طبرستانی ضمن اشاره به اینکه اربعین نشان دهنده حرکت جریان ساز عاشورا در دل تاریخ است٬ اظهار داشت: یکی از روش های اثر بخش در انتقال مفاهیم عاشورا و قیام کربلا استفاده از ابزار هنر است.

وی افزود: هنر ابزار ارزشمندی برای انتقال مفاهیم بلند دینی و اثر بخشی به آن در راستای فرهنگ سازی است‌.

مسؤول ستاد اربعین حسینی با اشاره به برنامه ریزی کمیته فرهنگی این ستاد برای برپایی آثار هنری و تابلوهای گرافیکی با مضمون بیداری اسلامی و مدافعان حرم٬ تصریح کرد: با همت جمعی از برترین هنرمندان کشور نمایشگاه فرهنگی در حوزه نگاه هنری به سیدالشهدا(ع) در قالب پوستر٬ طرح و گرافیک به تعداد در محل این ستاد در نزدیکی خیمه گاه حسینی در شهر کربلا به موضوع بیداری اسلامی و مدافعان حرم به نمایش در می آید.

وی افزود: این نمایشگاه به مدت ده روز تا روز اربعین حسینی با نمایش۱۰۰ اثر برای بازدید عموم باز است.

صابر نوروزنژاد مدیر این نمایشگاه نیز با اشاره به درخواست ستاد اربعین کشور برای برپایی برخی از آثار منتخب این نمایشگاه در یکی از هتل های کربلا٬ تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای اثار ارائه شده دراین نمایشگاه که از سوی هنرمندان شاخص وصاحب عنوان صورت گرفته است٬ چند اثر منتخب این نمایشگاه در محل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور  به نمایش در خواهد ٱمد.

وی افزود: آثار به نمایش در آمده از کشورهای ایران٬ لبنان٬ سوریه٬ بلژیک و برخی دیگر از کشورهای اسلامی همزمان با برگزاری مجمع بیداری اسلامی در جهت همبستگی ملتهای مسلمان به نمایش در می آید./302/1313/ب1

ارسال نظرات