۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۶۱۵۳۲
به مناسبت هفته وقف صورت می گیرد؛

برگزاری همایش وقف و حوزه علمیه در استان لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برنامه های اوقاف لرستان به مناسبت هفته وقف، گفت: همایش وقف و حوزه علمیه در هفته وقف و با هدف تبیین و ترویج فرهنگ وقف و نقش حوزه در این راستا برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در محل اداره کل اوقاف لرستان برگزار شد، گفت: با توجه به پیش رو بودن هفته وقف، برنامه های اوقاف در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش وقف و رسانه خبر داد و افزود: این همایش 11 آذر ماه با حضور و برگزاری نشست تخصصی با نخبگان قرآنی استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به وجود 10 امامزاده شاخص در استان، خاطرنشان کرد: نمایشگاه وقف به مناسبت هفته وقف در این امامزادگان و مصلای الغدیر خرم آباد برگزار می شود.

وی برگزاری همایش «وقف و سلامت» را از دیگر برنامه های اوقاف استان به مناسبت هفته وقف عنوان کرد و گفت: این همایش ۱۳ آذر ماه با حضور جامعه پزشکی برگزار می شود.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: ۱۵ آذرماه نیز نشست تخصصی «یاوران وقف» با حضور واقفان که در قید حیات هستند و فرزندان واقفانی که دستشان از دنیا کوتاه شده است، برگزار می‌شود.

وی پلاک ‌کوبی موقوفات به ‌نام واقف و نصب نیت واقف در کنار پلاک‌ها را از دیگر برنامه های اوقاف لرستان به مناسبت هفته وقف بیان کرد و افزود: با فراهم کردن شرایط وقف‌ نامه مکان موقوفه ها را نیز نصب می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان برگزاری نشست تخصصی با دانشگاه‌ها و اساتید در 16 آذر ماه و دیدار با خانواده شهدا، ۱۷ آذرماه و برگزاری همایش تجلیل از ۱۰۰ دانش‌آموز و نخبه برتر استان از سوی بنیاد البرز و بر اساس نیت واقفان استان را از دیگر برنامه های اوقاف بیان کرد.

وی یادآور شد: در اسفند ماه سال جاری نیز کنگره بزرگ «عالم واقف» با محوریت آیت‌الله قاضی در راستای پاسداشت از خدمات واقفان و ترویج نیت وقف برگزار می شود.

افزایش ۲۰۰ درصدی درآمد بقاع متبرکه استان لرستان

حجت الاسلام خاکباز از افزایش ۲۰۰ درصدی درآمد بقاع متبرکه استان لرستان خبر داد و گفت: درآمد بقاع متبرکه در راه بازسازی و توسعه راه ارتباطی آنان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه امامزاده احمد پلدختر از بنای بقعه و راه ارتباطی مناسبی برخوردار نبود، افزود: با حضور بخش خصوصی، درآمد امامزاده و وام ۶۰۰ میلیون تومانی که برای ساخت آن گرفته شده بود، بقعه آن نوسازی شده و زائرسرا برای آن تهیه شده است./9459/202/ب2

ارسال نظرات