۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۶۱۵۶۱
امام جمعه عجب شیر:

شعارهای دموکراسی در آمریکا بی اساس و پوچ است

حجت الاسلام شربیانی با بیان این که پوشالی بودن شعارهای دموکراسی و حذف مردم از ایفای نقش در سرنوشت کشورشان را از دیگر حقایقی بود که در انتخابات اخیر آمریکا مشاهده شد، گفت: شعار آزادی، دموکراسی و حاکمیت مردم در این کشور یک شعار بی اساس است.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: این انتخابات بیش از پیش چهره بزک شده آمریکا را برای جهان نمایان کرد و چهره واقعی این کشور برای همه مشخص و معلوم شد.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات در آمریکا به معنای واقعی کلمه ماهیت و حقیقت استکبار جهانی را به ملت‌ها نشان داد، در حقیقت نامزدهای دو حزب حاکم آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی جنگ قدرت میان این دو حزب را در قالب رقابتهای انتخاباتی به نمایش گذاشتند.

امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه این دو نامزد انتخاباتی در نهایت بی شرمی و بی اخلاقی موضوعات خصوصی و ضد اخلاقی یکدیگر را افشا کردند، گفت: نامزدهای انتخاباتی چندین میلیارد دلار هزینه تبلیغات برای پیروزی در انتخابات کردند و در این مسیر از هیچ کار ضد اخلاقی دریغ نداشتند.

وی این رفتار نامزدهای آمریکایی را نشان از اوضاع نابسامان و بحرانی کشور آمریکا و نبود اخلاق در این کشور دانست و تصریح کرد: مناظرات انتخاباتی این دو داوطلب با شیب تندی به توهین و تحقیر یکدیگر انجامید، این اقدامات نشان از مرگ اخلاق در جامعه آمریکایی داشت.

حجت الاسلام شربیانی با بیان این که پوشالی بودن شعارهای دموکراسی و حذف مردم از ایفای نقش در سرنوشت کشورشان از دیگر حقایقی بود که در این دوران برملا شد، گفت: شعار آزادی، دموکراسی و حاکمیت مردم در این کشور یک شعار بی اساس و غیر واقعی است و همه این حقیقت را شاهد بودیم و هم اکنون نیز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه تغییر شخص ریاست جمهوری در این کشور در ماهیت و سیاست های خصمانه آن در رابطه با ایران و کشورهای اسلامی قطعا تغییری نخواهد کرد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در روابط بین ایران و آمریکا بی تآثیر است، آمریکا همواره دشمن درجه یک ملت بزرگ ایران بوده و خواهد بود.

امام جمعه عجب شیر خاطرنشان کرد: اگر آمریکا از خوی استکباری، سلطه گری و جنایت خود دست بردارد، امید به رابطه با ایران را خواهد داشت؛ ایران اسلامی با تکیه بر کلمه حق و امید به قدرت الهی در برابر استکبار جهانی و قدرتهای پوشالی آن، که روزی از هم خواهد پاشید ایستادگی کرده و می کند./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات