۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۶۱۸۰۵

بسته خبری نمایشگاه «لبیک» مشهد

نمایش آثار چندرسانه ای، فروش چادر با 30 درصد تخفیف، مشاوره رایگان پزشکی، حضور «به نشر» با بیش از 1400 عنوان کتاب، بازدید 1200 نفر از دانش آموزان مناطق محروم، استقبال و بازدید عزاداران حسینی از نمایشگاه «لبیک»، تخفیف محصولات فرهنگی به نشر از جمله اخبار مرتبط با نمایشگاه لبیک است که در جوار حرم رضوی دایر است.
نمایشگاه «لبیک»

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نمایشگاه «لبیک» ویژه عرضه محصولات فرهنگی و هنری و ملزومات پیاده‌روی اربعین چندی پیش طی مراسمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

نمایشگاه «لبیک» با غرفه های عکس، مدیحه‌سرایی و شعر، حسینیه شهدای جهان اسلام، حجاب و عفاف، کتاب و نرم‌افزار و سوغات زیارت هر روز تا پایان صفر ساعت 10 تا 20در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی میزبان علاقه مندان است.

مشاوره رایگان و ارائه دستورات پزشکی معصومان

مشاوره و ارائه دستورات پزشکی و بهداشتی معصومان(ع)، در نمایشگاه «لبیک» به صورت رایگان عرضه می شود.

خواص حجامت و اهدای خون، رایحه درمانی، فواید حجامت خشک، درمان و زندگی بهتر با تغذیه سالم، استفاده از گیاهان شفابخش، درمان با گیاهان دارویی، فواید میوه ها و سبزی­ها، مصرف  محصولات طبیعی و ارگانیک و... از موضوعاتی است که در بخش مشاوره نمایشگاه لبیک به مخاطبان ارائه می شود.

کتاب هایی با موضوعات درمان و بهداشت با عناوینی همچون، عسل درمانی، کلید ورود به طب قدیم، ارمغان تندرستی، مزاج شناسی، شناخت طبایع، پانزده روز تا سلامتی، حکیم باشی، دمنوش های گیاهی و.. در این غرفه عرضه و معرفی می شود.

در این بخش از نمایشگاه، اساتید طب اسلامی و سنتی و مشاوران تغذیه در دو شیفت صبح و عصر به زائران و مجاوران حرم علی بن موسی الرضا(ع) نکات کلیدی، مشاوره های تغذیه ای و شیوه صحیح مصرف مواد غذایی از دیدگاه طب اسلامی و طب الرضا(ع) را بیان می کنند.

حضور «به نشر» با بیش از 1400 عنوان کتاب

 انتشارات آستان قدس رضوی به عنوان تنها ناشر حاضر در نمایشگاه لبیک، با عرضه بیش از یک هزار و 400 عنوان کتاب با موضوعات مرتبط در نخستین نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و ملزومات پیاده روی اربعین با عنوان «لبیک» حضور دارد.

حرکت ابتکاری آستان قدس رضوی در برگزاری نمایشگاه «لبیک» به عنوان محلی جهت عرضه محصولات فرهنگی و ملزومات پیاده روی اربعین از این دسته محسوب می شود.

کتاب و محصولات فرهنگی با موضوعات عاشورایی و مذهبی از تمامی مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در غرفه به نشر در نمایشگاه لبیک به صورت عرضه می شود، که از این میان بیش از 300 عنوان کتاب کودک و بزرگسال از جمله تولیدات انتشارات «به نشر» به شمار می رود.

کلیه عناوین کتاب ها در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال جهت ارائه در این نمایشگاه در غرفه «به نشر» انتخاب شده اند شامل حوزه های کودک عاشورایی، کودک اهل بیتی و داستان هایی از قرآن و پیامبران ویژه کودکان و مقاتل، عاشورا شناسی، مداحی و روش های صحیح مداحی، عرفان و اخلاق، فرهنگ ضوی، پاسخ به شبهات و احکام، دفاع مقدس و مدافیعن حرم می باشد.

تخفیف محصولات فرهنگی به نشر

به منظور ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی انتشارات آستان قدس رضوی «به نشر» محصولات فرهنگی خود را در نمایشگاه «لبیک» با 25 درصد تخفیف و محصولات دیگر موسسات این آستان مقدس را با 10 درصد تخفیف به علاقه مندان ارائه می‌کند.

در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع عاشورا و معرفی شخصیت‌های عاشورایی از جمله امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) و مقاتل تاریخی مربوط به واقعه عاشورا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

در غرفه به نشر نمایشگاه لبیک همچنین کتب ادعیه و زیارات، مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و قرآن نیز با تخفیف 25 درصد ارائه می‌شود.

فروش چادر با 30 درصد تخفیف

به گفته رضا گرانی، مدیرعامل مجموعه مقنعه ملل که بیش از 13 سال است که مجموعه تولیدی مقنعه ملل در حوزه ملزومات حجاب همچون ساق دست، چادر و امثال آن فعالیت می کند.

به گفته وی مهم ترین هدف از راه اندازی این تولیدی و حضور در این نمایشگاه این است که بتوانیم بانوان را بدون کلام امر به معروف کنیم که خوشبختانه تاکنون هم موفق بوده ایم.

یکی از مزایای این نمایشگاه فروش 30 درصدی اجناس از دیگر فروشگاه ها است.

نمایش آثار چندرسانه ای موسسه آفرینش های هنری

 در نمایشگاه «لبیک» یک قطعه از آثار استاد رضوانی ترجیع بند محتشم کاشانی با شعر معروف «باز این چه شورش است» در ابعاد سه متر و نیم در هشت متر به نمایش درآمده است.

یک نقاشی قهوه خانه ای با موضوع عاشورا در اندازه سه و نیم در نه متر که مربوط به دوره قاجار است و در موزه آستان قدس رضوی قرار دارد و توسط علی حسینیان نسب در سایز بزرگ عکاسی و در این نمایشگاه به نمایش درآمده اشاره کرد و گفت:  در بخش دیگری از این نمایشگاه عکس های سه عکاس محمد جعفر نجفی، مسعود احمدزاده و هاشم عطار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

در غرفه اختصاصی «الحان الذاکرین» مجموعه  چند رسانه ای که دارای دو کتاب و هفت لوح فشرده است، با موضاعاتی چون مبانی نظری آموزش مداحی، آواز ایرانی، شعرشناسی  ویژه مداحان اهل بیت(ع) و علاقه مندان به این هنر آیینی در معرض دید عموم قرارگرفته است.

بازدید 1200 نفر از دانش آموزان مناطق محروم

نمایشگاه «لبیک» میزبان 1200 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه، مدیران و معاونان مدارس مناطق محروم شهر مشهد شد.

این گروه از زائران  شامل 130 نفر از دانش آموزان  منطقه رضویه، 250 نفر از تبادکان و تعدادی از دانش آموزان مدارس توحید، پژوهش، بنت الهدی، محمد رسول الله  و ... پس از زیارت بارگاه مطهر رضوی از نمایشگاه «لبیک» در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

این گروه از دانش آموزان با تجمع در حسینیه شهدای جهان اسلام از ویژه برنامه های فرهنگی و تبلیغی که شامل قرائت زیارت عاشورا، مدیحه سرایی و اقامه نماز ظهر و عصر بود، بهره مند شدند.

این گروه از زائران که برخی از آن ها سادات و برخی جزو ایتام یا دانش‌آموزان نیازمندان هستند، با همکاری معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف شدند.

استقبال و بازدید عزاداران حسینی از نمایشگاه «لبیک»

نمایشگاه «لبیک» که در جوار حرم مطهر رضوی در ایام صفر برای ارج نهادن و بزرگداشت ایام عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزارشده، مورد استقبال فراوان زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) قرار گرفته است.

«لبیک» با عرضه محصولات فرهنگی و هنری، ملزومات پیاده روی اربعین و دهه صفر، نمایشگاه عکس مدیحه سرایی و شعر حسینیه شهدای جهان اسلام، حجاب و عفاف، کتاب و نرم افزار و سوغات زیارت در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برپا شده است تا پایان ماه صفر المظفر پذیرای علاقه مندان است./1308/303/ب2

ارسال نظرات