۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۶۲۳۸۸
وزیر کشور:

مدیریت تردد بیش از 2 میلیون زائر کار آسانی نیست

وزیر کشور گفت: در بازدید هوایی از نحوه خدمات رسانی به زائران در استان ایلام و به ویژه شهر مهران، مشاهده شد که تمام کوچه و خیابان های شهر مهران و در مسیر تردد زائران، مملو از جمعیت بود و مردم ایلام و مهران و دیگر شهرهای استان، در حال خدمت رسانی به زوار حسینی هستند.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور،  ظهر امروز در نشست ستاد اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: کلیه تمهیدات لازم با همکاری مسئولان استانی و کشور و نیروهای نظامی و انتظامی برای ورود زوار حسینی فراهم‌شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون 850 هزار نفر از زوار حسینی از طریق مرزهای سه‌گانه با کشور عراق وارد کشور شده‌اند، ابراز کرد: تمام تلاش مسئولان برای تسهیل در امر ورود زائران حسینی در پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه صورت گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم ایلام و مهران در آزمون بزرگ خدمت به زائران اباعبداله الحسین(ع) سربلند بیرون آمدند، ابراز کرد: با توجه به اینکه در استان خوزستان امکانات بیشتری وجود داشت، تصمیم بر این شد که تعداد بیشتری از زائران از مرزهای شلمچه و چذابه تردد کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه  اربعین جزو رویدادهای حماسی، ملی، مذهبی و دینی ما است، تصریح کرد: ترغیب زائران به حضور در مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل امکانات موجود در این منطقه بوده است و  این موضوع نباید به معنای ضعف یا قوت مرزی خاص تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی و تردد بیش از دو میلیون نفر کار بسیار عظیم و بزرگی بوده است، گفت: انجام این کار بزرگ، خارج از حوزه اراده و بسیج همه امکانات، آن هم در زمان محدودی بوده است و مدیریت تردد بیش از2 میلیون زائر کار آسانی نیست.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: در بازدید هوایی از نحوه خدمات رسانی به زائران در استان ایلام  و به ویژه شهر مهران، مشاهده شد که تمام کوچه و خیابان های شهر مهران و در مسیر تردد زائران، مملو از جمعیت بود و مردم ایلام و مهران و دیگر شهرهای استان، در حال خدمت رسانی به زوار حسینی هستند.

گفتنی است، وزیر کشور صبح امروز در  راس هیئتی برای بازدید از پایانه مرزی مهران وارد استان ایلام شد./879/102/ب2

ارسال نظرات