۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۶۲۴۱۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری آیین اربعین در 52 امامزاده خراسان شمالی، صدور بیش از هفت هزار روادید عراق برای زائران استان و تأکید مدیرکل ارشاد خراسان شمالی بر نقش خانواده در ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی، از برگزاری آئین اربعین حسینی در ۵۲ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این مراسم در دهه آخر ماه صفر همراه با قرائت زیارت اربعین امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی مراسم روز اربعین را جزء شعائر الهی دانست و افزود: حضور باشکوه مردم استان در مراسم اربعین حسینی نشان از عشق و ایمان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی افزود: سخنرانی علما، خطبا و سخنرانان شاخص، مدیحه‌سرایی مداحان و قرائت زیارت اربعین ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مراسم روز اربعین در 52 بقعه متبرکه خراسان شمالی است.

پایان دی‌ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس

ابوالحسن حیدری، مدیر امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم و عکس استان تا پایان دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود.

وی موضوعات این جشنواره را آزاد، چشم‌انداز، چراغ راه و فیلم اولی‌ها و موضوعاتی در بخش ویژه شامل پیشگیری از مواد مخدر و نماز اعلام کرد و افزود: آخرین مهلت ارسال آثار پایان دی‌ماه و اختتامیه جشنواره نیمه دوم بهمن‌ماه سال ٩٥ است.

مدیر امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت و ارسال آثار، به دبیرخانه این جشنواره مستقر در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بجنورد مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32249220 تماس حاصل کنند.

صدور ۷ هزار و ۵۷۰ روادید برای زائران پیاده اربعین حسینی

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی از صدور هفت هزار و ۵۷۰ ویزا برای زائران پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: برای همه ثبت‌نام کنندگانی که مدارک کامل ارائه کرده بودند، ویزا صادر شده است.

وی افزود: تا ساعت 24 روز 26 آبان ماه هشت هزار و 93 زائر به‌منظور حضور در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند که برای هفت هزار و 570 نفر از آن‌ها که مدارک کامل ارائه داده بودند؛ ویزا صادر شده است.

قاصری با بیان اینکه صدور ویزا تا 28 آبان ماه ادامه داشت، گفت: آخرین گروه ثبت‌نامی از استان ما که شامل هفت نفر بودند، صبح روز پنج‌شنبه گذشته موفق به دریافت ویزا شدند.

خانواده مهم‌ترین رکن ارتقای فرهنگ مطالعه است

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، نقش خانواده را در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به‌عنوان اساسی‌ترین رکن در ترویج این فرهنگ دانست.

وی با اشاره به شعار «ایران می‌خواند» در هفته کتاب و کتاب‌خوانی امسال، با بیان اینکه هرچه علم و دانش بیشتر شود؛ آرامش و محبت و صمیمت حاکم می‌شود، اظهار داشت: همه انسان‌ها در هر جایگاه و شغلی به کتاب خواندن احتیاج دارند و باید روزبه‌روز آگاهی خود را ارتقاء دهند.

فرخنده گفت: شهرها و روستاهای ما تشنه کتاب و آگاهی‌اند و باید زمینه‌های قرار گرفتن کتاب در سبد زندگی، بیشتر از گذشته فراهم آید./9314/303/ب2

ارسال نظرات