۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۶۲۴۴۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آتش دوزخ دراصل گناه‌هان انسان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تقوا حفظ کردن از گناه است، گفت: آتش برزخ همان گناهان انسان است و این آتش از همان عالم دنیا در نزد انسان گناه کار بوده و هویت خود انسان به شمار می‌رود.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در حسینیه المجتبی(ع) تهران، گفت: بر اساس آیات و روایات ائمه معصومین(ع) دنیا، برزخ و آخرت با یکدیگر مرتبط هستند.

وی افزود: انسان همان وضعی که در عالم دنیا دارد در عالم برزخ و قیامت نیز متناسب با همان عالم خواهد داشت و هیچ تحولی در برزخ و قیامت رخ نمی‌دهد، اگر انسان در عالم دنیا نسبت به  حق ظالم و متکبر باشد اعمالش در آخرت به صورت آتش ظهور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه زمین و آسمان در هنگام قیامت از بین نمی‌رود بلکه آنها تغییر حالت خواهند داد، ابراز کرد: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: خدا شما  را برای ماندن خلق کرده نه برای از بین رفتن؛ آنچه که آفریده می‌شود از بین نمی‌رود و تنها تغییر حالت می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: هیچ چیزی در عالم هستی نابود نمی‌شود بلکه تنها انتقال می‌یابد، روح به صورت حیات آفریده شده است و این حیات به عدم بازگردانده نمی‌شود.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: زمانی که انسان می‌میرد روح از کالبدش جدا و به برزخ که متناسب با محیط آنجا است منتقل  و جسم در این عالم باقی می‌ماند تا زمانی که قیامت و لحظه نفخه صور فرا رسد در آن هنگام همه بدنها همانند زمان دنیا برمی‌خیزند و این نمایش اراده و قدرت الهی در زنده و مرده ساختن موجودات است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آتش برزخ، بیان داشت: آتش برزخ همان گناهان انسان است و این آتش از همان عالم دنیا در نزد انسان گناهکار بوده و هویت خود انسان شمار می‌رود به همین سبب نمی‌توان آتش را خاموش کرد چون هویت انسان امری ابدی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند تقوا را به معنای حفظ کردن در قرآن ذکر می‌کند، عنوان کرد: خداوند می‌فرماید: خودتان را از آتش حفظ کنید؛ جهنم هفت طبقه دارد که انسانهای گناهکار در آن جای می‌گیرند و خود آتش جهنم را تشکیل می‌دهند به همین سبب امکان خاموش شدن جهنم نمی‌رود زیرا خاموشی آتش جهنم برابر نیستی انسانها است./813/202/ب2

ارسال نظرات