۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۶۲۴۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اربعین تداوم حرکت کاروان حسینی است

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به فلسفه زیارت اربعین و نقش کاروانیان عاشورایی در تبیین هدف عاشورایی، گفت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین در حقیقت تداوم هدف کاروانیان حسینی در تبیین حرکت عاشورا است.
اربعین تداوم حرکت کاروان حسینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در نشست تخصصی گفتارهای معنوی با اشاره به فلسفه زیارت اربعین و نقش کاروانیان عاشورایی در تبیین هدف عاشورایی، اظهار داشت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین در حقیقت تداوم هدف کاروانیان حسینی در تبیین حرکت عاشورا است.

وی زیارت را به معنای دیدار در فرهنگ های لغت خواند و بیان داشت: با عنایت به اینکه در مفهوم دیدار علاقه و محبت نهفته است از واژه زیارت استفاده شده و شیعیان به همین دلیل محبت و علاقه به پیشوایان دینی خود از آنان دیدن می کنند، که در واقع اصل این موضوع نزدیک شدن به خدا و تجدید پیمان با خداست.

این استاد حوزه و دانشگاه نقش اسراء و کاروانیان حسینی بعد از حادثه عاشورا در تببین هدف قیام اباعبدالله را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر کاروان حسینی به ویژه زینب کبری(س) و رشادتهای ایشان نبود هدف و حرکت امام حسین (ع) در روز عاشورا و در سرزمین کربلا فراموش و یا به شکل دیگری در تاریخ ماندگار می شد.

وی با بیان اینکه شیعیان و مسلمانان جهان در این حرکت عظیم راهپیمایی حسینی رعب و وحشت را در دل کفار، استکبار و گروه های تکفیری و داعش افکندند، افزود: اسرا و کاروانیان با حرکت تبیین گر خود رعب و وحشت را در دل حاکمان و زمامداران آن زمان انداخته بودند.

عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اکنون جامعه و عملکرد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه، پیاده روی اربعین نیز همین تأثیر و تداوم حرکت کاروان حسینی را در میان دشمنان این نظام بر قرار می کند.

وی پیروی از هوای نفس و جلب رضای مخلوق را از عوامل جریان ساز عاشورا عنوان و تصریح کرد: امام حسین(ع) با این قیام خود حساب اسلام را از زمامداران فاسد و بی ایمان حکومت آن زمان جدا کرد و عدم حکومت حقیقی آنها بر مسلمانان ثابت شد و نشان داد که این حاکمان هیچ حقی برای حکومت بر مسلمانان ندارند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه تداوم این حرکت نابودی رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و حامیان آنها در منطقه است، گفت: به فضل الهی نابودی گروه های تکفیری و حامیان آنها در منطقه نزدیک است، گروه های مقاومت اسلامی امروز در نهایت قدرت در منطقه قرار دارند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات