پیوند سیاسی با اهل بیت بسیار مهم است/ حرکت امام حسین حرکتی سیاسی بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسن حسینی، کارشناس امور دینی از قم، ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان اظهار داشت: در فرازی از زیارت عاشورا می خوانیم: «خداوندا زندگی و مرگ ما را با پیامبر (ص) و آل ایشان قرار ده»، از این رو باید بدانیم این مهم چگونه محقق می شود تا خود را در این مسیر قرار دهیم.
وی تأکید کرد: باید چهار پیوند و ارتباط میان ما و پیامبر(ص) و آل ایشان برقرار شود تا مرگ و زندگیمان همراه و همگام با آنان باشد و در مسیر امام حسین(ع) حرکت کنیم؛ اما متأسفانه بین عزاداران امام حسین(ع) این رابطه یا خیلی کمرنگ است و یا اصلا وجود ندارد.
حجت الاسلام حسینی بیان داشت: اولین پیوند و رابطه، رابطه عاطفی و احساسی است که شامل برگزاری مراسم عزای حسینی و گریه بر مصائب ایشان است که همواره در بین ما مرسوم بوده و هست.
وی در رد نظر وهابیت نسبت به بدعت خواندن گریه بر اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: در آیه 29 سوره دخان اشاره به گریه نکردن آسمان و زمین بر فرعونیان شده که امام علی (ع) به امام حسین (ع) می فرمایند: آسمان و زمین برای تو گریه می کنند و اشک می ریزند.
این کارشناس امور دینی افزود: در سیره پیامبر(ص) نیز می بینیم ایشان از برگزاری مراسم عزا و گریه کردن برای حمزه سیدالشهدا و جعفر بن ابی طالب ابراز رضایت می کنند و این در حالی است که اگر این کار اشکال داشت هرگز پیامبر (ص) آن را تأیید نمی کردند.
وی ابراز داشت: سه امر از امام معصوم برای ما حجت است که شامل؛ قول و گفتار امام، فعل و رفتار امام و تقریر و یا سکوتی که نشان از تأیید امام دارد؛ است از این رو امام رضا(ع) عمل دعبل خزائی را که سرودن قصیده ای در باب اهل بیت پیامبر(ص) و ستم هایی که بر آنها رفته است و گریه بر آن را تقریر فرمودند و همین سبب حجت بودن ارزش عزداری و اشک ریختن برای اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام حسینی دومین پیوند با امام حسین(ع) را پیوند اعتقادی دانست و گفت: سه ظلم نسبت به اهل بیت(ع) صورت گرفت که مهمترین آنها ادا نشدن حق معرفت ایشان است، از این رو بدانید که تنها معرفت ظاهری نسبت به امام کافی نیست چرا که شمر نیز در ظاهر نسبت به امام حسین(ع) شناخت داشت اما شناختی که منجر به ادا کردن حق آنان نباشد بی ارزش است چنانچه صرف پیاده روی اربعین بدون معرفت واقعی آن حضرت ارزشی ندارد.
وی ادامه داد: پیرو امام دارای سه ویژگی است پس از آنجا که امام همواره جلو است؛ پیروانشان نباید قدمی از ایشان جلوتر یا عقب تر باشند همچنین اتصال به امام باید همواره برقرار باشد، علاوه بر اینها باید شبیه امام باشیم تا پیرو واقعی ایشان شویم.
این کارشناس امور دینی پیوند سوم با امام حسین(ع) را پیوند اخلاقی معرفی کرد و در تشریح پیوند چهارم گفت: پیوند سیاسی با اهل بیت(ع) بسیار مهم است اما متاسفانه برخی معتقدند در مجالس امام حسین(ع) نباید از سیاست سخن گفت در حالی که حرکت امام، حرکتی سیاسی بود و اتفاقا دشمنان ما نمی خواهند ما عزاداری هایمان را با مسائل روز پیوند بزنیم تا هرگز شمر و یزید زمان خود را نشناسیم.
وی تصریح کرد: دشمن امروز ما همانگونه که عمروعاص به معاویه توصیه کرده بود عمل می کند تا به اهداف شومش دست یابد چنانچه عمرو عاص گفت: ای معاویه اگر می خواهی بر علی (ع) پیروز شوی کاری کن تا مردم سخن علی (ع) را نشنوند زیرا او کلام الله است و سخنش در دل مردم اثر می کند، همچنین او را نبینند چرا که او وجه الله است و در مرحله بعد علیه او شایعه پراکنی کن تا مردم را نسبت به او بدبین کنی.
حجت الاسلام حسینی در پایان ابراز داشت: امروز نیز دشمن با طراحی فضای مجازی، اینترنت، شبکه های ماهواره ای و امثال آن کاری کرده که جوانان لحظه ای سخنان بزرگان را گوش ندهند و با موسیقی و بازی های مختلف سرگرم شوند تا با قرآن انس نگیرند و با شایعه پراکنی نسبت به مسؤولان و بزرگان مملکت، مردم را نسبت به آنان بدبین سازند در حالی که فاصله بین حق و باطل بسیار کم است./9703/202/ب2