۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۶۲۷۴۸
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

استکبار جهانی از نماز سردمداران مرتجع منطقه ترسی ندارد

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در حرم رضوی گفت: برخی از سردمداران کشورهای اسلامی زیر پرچم کفر و برای خوشحال کردن کافران دست به کشتار مسلمانان می زنند، بنابراین آمریکا از نماز آنها ترسی ندارد چرا که افسارشان به دست آمریکا و صهیونیسم است.
حجت الاسلام جعفر اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، عصر امروز یکم آذر در جمع زائران و مجاوران رضوی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که آمریکا از نماز خواندن مفتی‌های عربستان ترسی ندارد، گفت: امروز اگرچه سردمداران کشورهای اسلامی نماز می‌خوانند اما افسار اکثر آن‌ها به دست آمریکا و صهیونیسم است که برای این افراد برنامه ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: آن‌ها که زیر پرچم کفر و در جهت خوشحالی کافران به کشتار مسلمان‌ها می‌پردازند، اگرچه نماز می‌خوانند اما مسلمان نیستند.

عضو اتاف فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به واقعه کربلا، اظهار کرد: افرادی که مقابل امام حسین(ع) ایستادند، اگرچه در ظاهر اهل نماز و روزه بودند اما در باطن عبادت و بندگی خدا را نداشتند، آن‌ها بندگی یزید را کردند که خود او به صراحت به کفر خویش اعتراف و خداوند، نبوت، پیامبر(ص)، وحی و جبرئیل را انکار می‌کرد.

وی افزود: هر کسی که دل در گروی پیامبر(ص) داشته و به رسول خدا و نبوت ایشان معتقد و همچنین به اطاعت از ایشان به عنوان امری واجب متعهد باشد، دست به چنین جنایتی علیه فرزند و اهل بیت پیامبر(ص) نمی‌زند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این‌که جابر بن عبدالله انصاری، انسانی با بصیرت، زمان شناس و دشمن شناس بود، مطرح کرد: جابر 40 روز پس از واقعه عاشورا در زیارت قبرهای مطهر شهدای کربلا، با خواندن زیارت‌نامه ای شهادت داد و تصریح کرد که امام حسین(ع) و یارانش با انسان‌هایی ملحد و کافر، نه با مسلمان به مبارزه برخاستند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در کوفه نیز خطاب به کوفیان و لشکر دشمن با صراحت گفتند: «شما پس از آنکه مؤمن بودید، کافر شدید»؛ بنابراین نباید گمان کرد که عده‌ای مسلمان پسر پیغمبرشان را به شهادت رساندند.

وی افزود: آن‌ها نماز می‌خواندند اما زیر پرچم کفر یزید قرار گرفته بودند، دل به حکومت کافرانه او سپرده بودند و حاضر شدند برای اطاعت از خلیفه‌ کافرشان فرزند پیامبر(ص) را به شهادت برسانند و به طور یقین چنین افرادی نمی‌توانند مسلمان باشند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان اینکه این افراد دینشان را به پول، مقام، کینه و تعصبات جاهلیت فروختند، اظهار کرد: این افراد روز عاشورا سخنان امام حسین(ع) را تأیید و بر آنها اقرار کردند با این وجود شرک را در خود زنده و تأکید کردند در مسیر کشتن امام حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به این روایت حضرت علی(ع) «اگر تمام روزها را روزه باشید، همه‌ شب‌ها را نماز شب بخوانید و در نهایت بین رکن و مقام کشته شوید، خداوند شما را با آنچه در دلتان است محشور می‌کند»، متذکر شد: نماز لازم و شرط اسلام، روزه نیز واجب است اما مهم آن است که این عبادت‌ها زیر کدام پرچم انجام شود و دل انسان در گروی چه کسی باشد.

عضو اتاف فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: افرادی که مقابل امام علی(ع) ایستادند نیز نماز می‌خواندند اما نماز آن‌ها زیر پرچم معاویه، کافری بود که سعی در ریشه کن کردن اسلام و یاد پیامبر(ص) داشت، اما کسانی که دل در گروی حقیقت اسلام داشتند، زیر پرچم امام علی(ع) اقامه نماز می کردند./201/1308/ب1

ارسال نظرات