۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۶۲۷۶۰

چند خبرکوتاه از استان ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: خوشبختانه شهرستان مهران و مرز مهران در ایام اربعین حسینی همانند دیگر ماه‌های سال از حیث شاخصه‌های امنیتی جزء شهرهای امن استان ایلام محسوب شده است.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، نورعلی یاری، فرمانده انتظامی استان ایلام،  امروز در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از ورود ۶۵۰ هزار زائر اربعین به کشور از مرز مهران تا این لحظه خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۶۰ درصد از زائران از مرز مهران وارد کشور شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: در حوزه ترافیک نیز نسبت به سال گذشته تلفات ۱۵ نفری تصادفات جاده ای به پنج نفر کاهش یافته و با کاهش ۶۸ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: این مهم ناشی از توجه ویژه پلیس در حوزه ترافیک با ایجاد ایستگاه ها و تلاش شبانه روزی و حضور پررنگ مأموران در مسیرهای حادثه خیز به دست آمده است.

یاری گفت: خوشبختانه از ابتدای این مراسم عظیم تا امروز که در حال پایان مراسم و بازگشت زوار اربعین حسینی هستیم کوچکترین موضوع نا امنی و مشکلی از این دست در مرز مهران و مسیر تردد زوار در استان ایلام پدید نیامده که جا دارد از همکاری مردم استان و همچنین زوار اربعین حسینی تقدیر شود چون بدون همکاری آنان دستیابی به این مهم امکان‌پذیر نبود.

وی گفت: در طول مدت تردد زوار اربعین حسینی چه در زمان عزیمت به کربلای معلی و چه در زمان بازگشت از کربلا، نیروی انتظامی همانند دیگر دستگاه‌های استان ایلام شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی بوده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: خوشبختانه شهرستان مهران و مرز مهران در این مقطع حساس همانند دیگر ماه‌های سال از حیث شاخصه‌های امنیتی جزء شهرهای امن استان ایلام محسوب شده است.

استقرار ۸۰ پایگاه فوریت پزشکی و جمعیت هلال احمر در ایلام

احمد کرمی، مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر بیان داشت: افزون بر این پایگاه ها ۱۶۰ آمبولانس ، ۱۱ اتوبوس آمبولانس و ۲۵ موتورلانس در پایانه مسافری و مسیرهای تردد زوار جهت امداد رسانی و رسیدگی به زوار عتبات عالیات استقرار پیدا کرده اند و آماده خدمت رسانی به زوار هستند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز حوادث جاده ای  در مسیر تردد زوار در استان ایلام به سرعت اکیپ های امداد و نجات جهت نجات مصدومین احتمالی حاضر خواهند بود.

وی از زوار اربعین خواست درکمال آرامش و صبر جهت خروج از استان و رجعت به شهرهای خود اقدام کنند.

کرمی بیان داشت: محورهای ارتباطی استان از ترافیک سنگینی برخوردار است ولی خودروها در حال حرکتند و مشکل خواصی در این خصوص مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات مدیران جهت تسهیل در تردد زوار مسیر مهران به سمت ایلام یک طرفه شده  است.

پذیرایی بیش از 300 هزار زائر در دهلران

حجت الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه و مسئول ستاد مشارکت های مردمی اربعین حسینی(ع) شهرستان دهلران به پذیرایی بی نظیر مردم شهرستان دهلران اشاره و اظهار کرد:مردم دهلران امسال سنگ تمام گذاشتند.
وی ادامه داد: امسال نیز مردم ولایتمدار و مرزنشین دهلران همچون سال گذشته پای کار آمدند و به گونه ای پذیرایی کردند که در اذهان همه زوار به یادگار ماند و ثبت شد.
 
حجت الاسلام موسوی گفت: بیش از 14 روز است که مردم دهلران پذیرایی از زوار را در موکب ها و ایستگاه های صلواتی شروع کرده اند و در یک حرکت خودجوش مردمی از زوار امام حسین(ع) پذیرایی کردند.
 
وی بیان داشت: باتوجه به اینکه دسترسی مرز مهران به کربلای معلا نزدیک تر است، ترافیک سنگینی از زوار وارد استان ایلام شد و شهرستان دهلران نیز باتوجه به اینکه ورودی استان از طرف خوزستان و شهرستان اندیمشک است، سهم زیادی از این ترافیک را دارا بود.
 
امام جمعه دهلران اظهار داشت: در روزهای گذشته برابر اعلام مسؤولان مرز مهران بسته شد و موج زیادی از زوار از شهرستان مهران برگشتند و وارد شهرستان دهلران شدند که از طریق مرزهای استان خوزستان وارد کشور عراق شوند.
 
وی ادامه داد: تعداد زیادی از زوار هم این روزها وارد شهرستان دهلران شدند که به مهران بروند ولی باتوجه به اینکه جاده دهلران بطرف مهران بسته شده بود، در شهرستان دهلران ماندند و به خوبی پذیرایی و اسکان شدند.
 
وی تصریح کرد: ستاد مشارکت های مردمی اربعین حسینی(ع) شهرستان دهلران دارای بیش از 20 موکب صلواتی اصلی در مسیر اندیمشک - دهلران -  مهران است که در سطح شهر، روستاها و بخش ها مستقر هستند.
 
حجت الاسلام موسوی به آشپزخانه های مرکزی سطح شهر دهلران اشاره کرد و افزود: 5 آشپزخانه مرکزی در مرکز شهر دهلران مستقر هستند و در بخش ها و روستاها هم بصورت خودجوش آشپزخانه های مرکزی استقرار یافته اند.
 
وی درپایان به ظرفیت بالای شهرستان دهلران و مرز چیلات اشاره کرد و گفت: مرز چیلات دهلران یکی از بهترین نقاط دسترسی به کشور عراق است و می طلبد جهت تسهیل در تردد زوار و کم کردن حجم بالای زوار در استان از این گذرگاه استفاده نمود.

تقدیر سردار پلارک از کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین ایلام

سردار حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام در راستای پذیرایی و استقبال از زوار حسینی تقدیر کرد.

در بخش از این تقدیرنامه آمده است: با عنایت به تردد حجم بسیار زوار اربعین حسینی از مرز مهران، مدیریت صحیح و  به‌موقع کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام، فعالیت‌های خوبی در راستای پذیرایی از زوار حسینی در این استان صورت گرفته است.

همچنین، سردار پلارک از خدمات کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام به خاطر خدمات‌رسانی به‌موقع در سطح استان ایلام به‌ویژه مبادی ورودی شهرستان مرزی مهران، دهلران، شهر ایلام و همچنین مناطق سرابله و ایوان غرب، ابراز رضایت  نموده است.

سید محمد علوی فر رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام نیز ابراز کرد: تلاش می‌شود که با تمام توان در راستای خدمت‌رسانی به زوار حسینی در بازگشت به کشور از پایانه مرزی مهران به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده و رضایت زوار حسینی در این امر حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام تاکنون توانسته با جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی در زمینه پشتیبانی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در پذیرایی و استقبال از زوار اربعین حسینی نقش خود را به‌خوبی ایفا کند./303/879/ب1

ارسال نظرات