۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۶۲۹۴۷
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از فرصت های دنیا در مسیر تعالی و تکامل

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت بهره گیری از فرصت های دنیا در مسیر تعالی و تکامل اشاره کرد و گفت: در عالم زمان، مکان و حرکت هستیم که می توانیم از این فرصت بهترین بهره برداری را انجام دهیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد اظهار داشت: در دنیا که دار حرکت و زمان و مکان است ادامه حیات می دهیم و نازل ترین عالم است.

امام جمعه سابق آمل تصریح کرد: هرچه از دنیا بالاتر می رویم صاف تر و زلال تر می شود که وحدت، تجرد و یگانگی حاکم بوده و ما در پایین ترین عالم هستیم.

هر کاری صورت دهیم در سرای آخرت نشان داده می شود

وی با بیان این که زمان سبب ایجاد تغییر می شود، گفت: همه چیز در حال تغییر و تحول و کوچک و بزرگ شدن است و مکان نیز تعدد و تکثیر با خود می آورد.

حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: در قیامت زمان و مکان وجود ندارد و باید در آنجا کثرت و تغییر برداشته شود که ثبات در آن وجود دارد و دگرگونی بی معنا است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جهنم و بهشت در سرای آخرت ثابت است که آنجا یوم الجمع است، گفت: هر کاری انجام دادیم در سرای آخرت برای ما جمع شده و نزد ما قرار می گیرد.

امام جمعه سابق آمل ادامه داد: هر کار و اقدامی صورت دادیم در سرای آخرت برای انسان نشان داده می شود که باید سزای عمل خود را در دنیا ببینیم و عمل هر انسانی با خود است.

ضرورت فراهم سازی ره توشه انسان برای سرای آخرت

وی تصریح کرد: همه ما باید راه توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود فراهم کرده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم تا اعمال نیکو و خوبی صورت دهیم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: دنیا مکانی است که انسان می تواند با بهره گیری شایسته از فرصتها در مسیر تعالی قرار گرفته و به مراتب والایی دست پیدا کند و باید بدانیم اعمال انسان همواره همراه او است.

از فرصتهای دنیا بهره گیری شایسته شود

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت بهره گیری از فرصتهای دنیا در مسیر تعالی و تکامل اشاره کرد و اظهار داشت: در عالم زمان، مکان و حرکت هستیم که می توانیم از این فرصت استفاده لازم را صورت دهیم.

حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: حضور در محافل و مجالس اهل بیت معصومین(ع) در انسان اثرات والایی داشته و زمینه شکوفایی انسان را صورت داده و برکات خوبی دارد.

وی با بیان این که انسان باید به دنبال این باشد تا در دنیا خوب شود، گفت: زمانی یوم الجمع فرارسد کار تمام می شود و فرصتی برای تغییر و تکامل وجود ندارد.

یوم الجمع خطرناک است

امام جمعه سابق آمل اظهارداشت: همه در آخرت زنده هستند و امور مختلف دارای شعور است و مرده ای در آن سرا وجود ندارد و خبری از جسم، زمان و مکان نیست.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یوم الجمع خطرناک است که در سرای آخرت همه چیز از خوبی و بدی را به همراه خود می بریم و دیگر از شفاعت و تغییر خبری نیست که کار دشوار می شود.

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: بعضی از انسانها فکر می کنند امروز گناه کردند فراموش می شود اما اینگونه نبوده و در سرای آخرت و یوم الجمع باید در برابر تمام رفتار خود پاسخگو باشیم.

ظلم در حریم الهی راه ندارد

وی افزود: در شرایط کنونی که انسان خبری از سرای آخرت ندارد دست به هر کاری می زند و ضرورت دارد کارهای شایسته ای صورت داده و بتوانیم خود را به عنوان فردی الگو معرفی کنیم.

امام جمعه سابق آمل خاطرنشان کرد: آن اقدامی که انسان در این دنیا مخفی می کند در سرای آخرت ظاهر می شود که باید نیت و عمل خود را درست کنیم و تلاشمان در مسیر تقرب الی الله و انجام عمل نیکو باشد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ظلم در حریم الهی راه ندارد و هر چیزی انجام دادیم در سرای آخرت برای ما آورده می شود و اقدام فردی در آن دنیا دست کاری نمی شود.

وی افزود: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) برکات والایی در زندگی انسان داشته و سبب سعادت و رستگاری حقیقی او می شود که باید از فرصتها استفاده کنیم.

گفتنی است، مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار می شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات