۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۶۲۹۷۷
استاد حوزه علمیه:

اطاعت از ولی فقیه واجب و ضروری است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید شرایط خود را بشناسد آن گاه با توجه به آن شرایط به وظیفه خود عمل کند، گفت: در حال حاضر اطاعت از ولی فقیه به عنوان یک تکلیف و وظیفه بر ما واجب و ضروری است.
حجت الاسلام غلامعلی فرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام غلامعلی فرمانی استاد حوزه علمیه قم امشب در حسینیه امامزاده حسین قزوین با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) فرموده اند هر کس که به واجبات خود عمل کند و آنها را به درستی انجام دهد در زمره باتقواترین افراد قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به راه‌های گرامی شدن انسان در نزد خداوند متعال افزود: اگر انسان بخواهد در نزد خداوند گرامی شود باید باتقوا شود و هر آنچه را که واجب است به آنها عمل کند این از نکات مهمی است که ما باید همواره به آن توجه کنیم.

اطاعت از ولی فقیه یک وظیفه واجب و ضروری است

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه انسان باید شرایط خود را بشناسد آن گاه با توجه به آن شرایط به وظیفه خود عمل کند اظهار کرد: یاری کردن امام حسین(ع) بر مردم واجب بود اما مردم کوفه چون شرایط را درک نکردند نتوانستند به فریاد امام برسند و او را یاری کنند ما باید وظیفه خود را بشناسیم در حال حاضر اطاعت از ولی فقیه به عنوان یک تکلیف و وظیفه بر ما واجب و ضروری است.

وی در ادامه تبعیت از مراجع تقلید را بر همگان واجب دانست و ابراز کرد: وجود مقدس امام عصر(عج) ما را به اطاعت از این واجب امر کرده است چون ما در حال حاضر دسترسی به امام نداریم و شیعیان برای رسیدن به درک و رشد معنوی باید از وجود این افراد که در واقع نمایندگان برحق ولی عصر هستند کامل‌ترین و جامع‌ترین بهره و استفاده را ببرند.

این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به اینکه تکلیف امروز جامعه اسلامی تبعیت از ولی فقیه است خاطرنشان کرد: وقتی ما معتقدیم اسلام دین کاملی است که از سوی پیامبر گرامی اسلام برای هدایت بشر آورده شده است پس وظیفه این است که در تمام مسائل و مباحث فردی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موارد از ولی فقیه کسب تکلیف کنیم.

تبعیت از ولی فقیه همان تبعیت از امام زمان است

وی در ادامه با بیان اینکه تبعیت از ولی فقیه در حقیقت تبعیت از امام عصر( عج) است تاکید کرد: در جریان حماسه کربلا تبعیت مردم از مسلم بن عقیل در واقع تبعیت از سیدالشهدا بود اما مردم کوفه چون  از نماینده امام تبعیت نکردند موجب شدند امام با آن وضع به شهادت برسد و خانواده آن حضرت با غل و زنجیر به اسارت یزیدیان درآیند.

حجت الاسلام فرمانی در ادامه با اشاره به نفوذ دشمن در جامعه برای ایجاد دودستگی عنوان کرد: دشمن درصدد ایجاد رخنه، بدبین کردن مردم نسبت به ارزش‌ها و تضعیف کردن اراده‌ها است انسان بصیر و آگاه می‌داند که در این شرایط باید به ولایت فقیه تکیه کند افرادی که پای انقلاب اسلامی نشسته‌اند حمایت از دین و مکتب اسلام و ولایت بر آنها واجب است.

وی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید آنچه را که خداوند برای ما تقدیر کرده است باید به آن راضی باشیم ما باید به اینکه خداوند خالق و مالک و رازق ما است راضی باشیم او مدبر امور ما است هر آنچه را که او برای ما بخواهد همان خوب است و ما هم باید به همان چیزی که اتفاق بیفتد راضی باشیم./202/873/ب1

ارسال نظرات