۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۶۳۱۷۱
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد:

مرگ آینه حیات انسان است

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مرگ انسان آینه حیات انسان است، هرانسانی آن گونه از دنیا می‌رود که در دنیا زندگی کرده است، پس هرکس بخواهد خوب بمیرد باید در دنیا خوب زندگی کند.
ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی امروز(چهارشنبه 3 آذر) به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد با اشاره به اینکه شخصیت‌های برجسته مرگ و حیات ندارند، اظهار داشت: شهادت و رحلت افراد بزرگ عین حیات آنها است، در قرآن هم این موضوع آمده است "مرگ در چهره افرادی که در راه خدا کار می‌کنند کوچک است و آنها نزد خدا زنده هستند و در بالاترین مرتبه حیات قرار دارند".

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که در زمان حیات انسان‌های خوب به خدمت آنها برسیم به این معنا که اگر گناهی کرده‌ایم یا مشکلی داریم به آنها رجوع کنیم، ما در زمان حیات این افراد مامویت داریم به آنها سر بزنیم، ما در عصر امروز اگر بخواهیم از گناهانمان توبه کنیم باید به حرم ائمه برویم و از خدا طلب استغفار کنیم.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرگ و حیات یکی است، خاطرنشان کرد: توبه مرز ندارد، انسان همیشه در حالت عبادت و توبه باید بود، هر روز از آنچه انجام می‌دهیم باید توبه کنیم تا به مرحل بالاتر برسیم، در واقع باید همیشه در حال حرکت به جلو بود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: آیت‌الله بهجت همیشه توصیه می‌کرد من از اعمال خود به درگاه خدا توبه می‌کنم، ازخدا بخواهید نماز شما را قبول کند و کمک کند نماز فردای شما با امروزتان فرق کند، در اصل انسان باید نسبت به همه‌ اعمالش به درگاه خدا توبه کند و از خدا درخواست انجام بهتر آن را داشته باشد.

وی گفت: نخستین زائران امام حسین(ع) جابر بن عبدالله و عطیه از شاگردان مکتب امامت و ولایت بودند، یکی از راه‌های توبه زیارت است، از این رو در همین راستا عطیه در کنار جابربن انصاری به زیارت امام حسین(ع) به عنوان اولین زائران رفتند.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیارت آداب خاص خود را دارد، تصریح کرد: ابتدا غسل باید کرد و لباس پاکیزه پوشید، سپس عطر خوشبو زد، هر قدم به سوی زیارت با نام خدا باشد زیرا این امر انقلاب باطنی در دورن انسان ایجاد می‌کند، در این شرایط جسم و روح انسان پاک می‌شود، جابر همه‌ی این موارد را رعایت کرد به همین منظور همه از زیارت جابر در اربعین یاد می‌کنند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ابراز داشت: مرگ انسان آیینه حیات انسان است، هرانسانی آن گونه از دنیا می‌رود که در دنیا زندگی کرده است، پس هرکس بخواهد خوب بمیرد باید در دنیا خوب زندگی کند، امام حسین(ع) اگر بهترین مرگ را دارد به خاطر آن است که بهترین زندگی را داشتند.

وی بیان کرد: یاران امام حسین(ع) خوب زندگی کردند که خوب مردند، خیلی از این افراد در چند روزی که کنار امام حسین(ع) بودند خیلی خوب زندگی کردند و به همین منظور به مرگ خوب از دنیا رفتند.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انسان در زندگی نباید خود را از دیگران بالاتر ببیند، اولیای خدا خود را پایین می‌دیدند و بقیه را بالا می‌بردند، این رفتار باید از سوی همه انسان‌ها انجام شود و مبادا انسان خود را نسبت به کسی که ضعف دارد بالاتر ببیند./202/816/ب1

ارسال نظرات