۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۳۱۹
رییس سازمان دارالقرآن الکریم:

تولید مستند زندگی اساتید قرآنی کشور از وظایف سازمان دارالقرآن است

قره‌شیخلو در خصوص ساخت مستند از زندگی اساتید و قاریان بزرگ ایرانی، گفت: این امر در اولویت کارهای این سازمان قرار گرفته چون انجام آن از جمله وظایف سازمان دارالقرآن الکریم است.
مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص تولید مستندهایی که به زندگی قاریان و اساتید بزرگ ایرانی بپردازد و اینکه آیا چنین اموری در حیطه وظایف سازمان دارالقرآن است، گفت: به طور حتم چنین اموری در حوزه فعالیت‌های این سازمان است.


وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در اساسنامه سازمان دارالقرآن الکریم مطرح شده است، بحث انتشارات و تولیدات و در مجموع آن مواردی است که در جامعه خلأ آن وجود دارد.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه مقدمات این امر طی رایزنی با محمدرضا صلح‌جو، پیشکسوت قرآنی طی جلساتی انجام گرفته است، اظهار کرد: مقرر شد که چارچوب طرح آماده شود و امید داریم که مسئولیت این کار را نیز عهده‌دار شوند، چون وی هم جزو اساتید دانشگاه و نیز از پیشکسوتان قرآنی هستند و از پیش از انقلاب اسلامی در فضای قرآنی حضور داشته اند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: امید است که بتوانیم این طرح را با وجود اینکه کار سنگینی است، انجام دهیم یعنی اگر بخواهیم مستندی قابل اتکا در بیاید نیازمند کار حدود دوساله است.

وی بیان کرد: شناسایی افراد، تعیین سرفصل‌ها و گرفتن مصاحبه از این افراد و مکتوب شدن و پیاده شدن این مصاحبه‌ها نیز مد نظر است که این امر را در اولویت کارهایمان قرار داده‌ایم که به زودی آن را دنبال می‌کنیم.

یادآور می‌شود، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم پس از درگذشت مرحوم محمدتقی مروت در مراسم بزرگداشت این استاد قرآنی از ساخت چنین مستندهایی خبر داده بود./1325/د102/س

ارسال نظرات