۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۶۳۳۳۲
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

خرد جمعی راهبرد تضمین شده تحقق اهداف علمی است

امام جمعه قم تعریف نخبگان هر جامعه در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، دینی، نظامی را عهده دار بودن وظایف ایدئولوژیک آن جامعه توصیف کرد.
دیدار آیت الله سعیدی با مدیر پارک علم و فناوری استان قم  آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با رییس بنیاد نخبگان و مسئول پارک علم و فن آوری استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار با بیان این که نخبگان در جوامع انسانی برای پیشبرد اهداف آرمانی آن جامعه دارای نقش تأثیرگذاری هستند، اظهار داشت: علم در ساحت دین مفاهیم عظیم و پر معنایی دارد؛ بر این اساس باید توجه داشت که منظور از علم در آموزه های دینی آن دسته از علومی است که در مسیر رشد حقیقی جامعه و کمال انسان ها به کار گرفته شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که برخی عالم نما با تبلیغات و امکانات رسانه ای که در اختیار دارند در جوامع انسانی در حال ترویج  فرهنگ های باطل هستند، گفت: باید توجه داشت در برخی از این رسانه ها که این عالم نما ها برای آن تعیین سیاست و آرمان می کنند فرهنگ هایی مورد تاکید و ترویج قرار می گیرد که با حقایق علوم انسانی و اصالت علوم انسانی در اسلام فاصله زیادی دارد.

امام جمعه قم تعریف نخبگان هر جامعه در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، دینی، نظامی را عهده دار بودن وظایف ایدئولوژیک آن جامعه توصیف کرد و عنوان داشت: مدیران پارک های علم و فناوری توجه داشته باشند که از جمله برنامه هایی که در پارک های علم و فن آوری در جهان انجام صورت می پذیرد که مقدمه پیشرفت آن جوامع شده است تجمیع نخبگان و حمایت همه جانبه از آنها است؛ بر این اساس ممکن است نخبگان در مطالعات انفرادی، به موفقیت هایی دست یابند، اما اگر این موفقیت ها و راهیافت های علمی در سازمانی نظامند جمع شوند و از آنها حمایت شود می توان شاهد اتفاقات و اختراعات بزرگی در جامع اسلامی بود.

وی ادامه داد: خرد جمعی همان راهبردی است که همه جهانیان به اهمیت آن پی برده اند و راه اندازی پارک های علم و فن آوری در سراسر جهان و توسعه روز افزون آنها گواه بر اهمیت خرد جمعی در پیشبرد مقاصد هر کشوری است.

آیت الله سعیدی پارک های علم و فن آوری را حلقه های توسعه اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: نخبگان و پارک های علم و فناوری برای نیل به آرمان های انسانی جامع اسلامی باید همواره اهداف بزرگی را در پیش روی خود قرار داده و مراقب باشند در این مسیر از راه اصلی منحرف نشوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که دولت باید ضرورت رشد و تجمیع نخبگان و توسعه پارک های علم و فن آوری را باور داشته باشد، اظهار داشت: باید توجه شود که سلایق فردی بر سلایق و مصالح جمعی غلبه نکند و افراد به دنبال مچ گیری و تخریب طرف های مقابل خود نباشند تا مقاصد علمی با سرعت بیشتری محقق شود./837/پ202/ج

ارسال نظرات