۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۶۳۳۵۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تاکید بر شناسایی منشأ افزایش گرد و غبارها و ارائه راه حل، اجرای بیش از 100 ویژه برنامه در هفته بسیج در رودان و اجرای برنامه‌های هفته بسیج در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حسین هاشمی تختی رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: معضل افزایش بی‌سابقه گردوغبار در استان هرمزگان بایستی توسط سازمان محیط‌ زیست شناسایی و چاره‌اندیشی شود.

سازمان محیط ‌زیست منشأ افزایش گرد و غبارها را شناسایی و راه‌حلی برای آن بیابد

وی افزود: باد فصلی نعشی که هرساله آغازگر فصل سرماست بادی سرد و طوفان‌ زا بوده که از شمال شرقی کشور به سمت جنوب غربی می‌وزد و پدیده‌ ای طبیعی و آشنا برای ساکنان خطه جنوبی کشور به شمار می‌ رود.

هاشمی تختی در ادامه با اشاره به اینکه وزش این باد بین 3 تا 5 روز ادامه دارد که همراه با گردوغبار است اضافه کرد: نعشی بادی آشنا برای دریانوردان و ساحل‌ نشینان خلیج‌ فارس است که از ویژگی‌ های آب و هوایی استان هرمزگان بشمار می‌ رود.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: برخی از کارشناسان محیط‌ زیست پدیده افزایش گرد و غبار را ناشی از خشکسالی‌ های پی‌درپی در سال‌ های اخیر و بیابان‌ های کشورهای حوزه شرق می‌ دانند.

هاشمی تختی یادآور شد: سازمان محیط‌ زیست به‌ عنوان یک‌ نهاد مرجع که مسائل و مشکلات زیست‌ محیطی را مورد بررسی قرار می‌دهد باید به دنبال رفع معضلات این پدیده باشد.

وی ادامه داد: خشکسالی یکی از معضلات بزرگ جنوب کشور است که سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و افزایش بیابان‌ ها شده که به دنبال آن شاهد افزایش گردوغبار در بادهای فصلی هستیم.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دنبال افزایش گردوغبار و آلودگی هوا، مردم هرمزگان باید مسائل ایمنی و سلامت را رعایت تا از بیماری‌های ناشی از این پدیده جلوگیری شود.

هاشمی تختی در پایان نیز تأکید کرد: سازمان محیط‌ زیست بایستی تمهیداتی در راستای مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی اندیشیده و به‌سرعت راه‌حلی برای رفع این معضل بیابد.

برنامه هفته بسیج در بندرعباس درحال اجراست

مسلم شبانی مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه بسیج ناحیه بندرعباس و دبیر ستاد هفته بسیج گفت: به مناسبت هفته بسیج 100 برنامه مختلف در سطح پایگاه ها ، محلات و نواحی شهرستان برگزار می‌ شود.

وی افزود: نمایشگاه صنایع تبدیلی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، نشست تحول و سلامت اداری، افتتاح نمایشگاه موکب شهدای اربعین، نشست‌ های روشنگری، کارگاه سلامت اداری، ایستگاه نقاشی با موضوع ظلم ستیزی، افتتاح پروژه‌ های عمرانی و اقتصاد مقاومتی، افتتاح حوزه‌ های خواهران و سرکشی از محلات بندرعباس است.

مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه بسیج ناحیه بندرعباس بیان‌ داشت:کوه پیمایی بسیجیان در منطقه قلعه قاضی  اعزام تیم پزشکی به روستاهای محروم، اجرای مسابقات فوتسال در حوزه پیشکسوتان، تجلیل از پیشکسوتان جهادگر انقلابی، تجلیل از نخبگان بسیجی، یادواره 59 شهید محله در منطقه سیاهو، همایش بازاریان و صنف بازار، عطرافشانی قبور شهدای گمنام، مادران پرچم داران جنگ نرم، همایش سازمان یافته بسیجیان به عنوان مدافعان حرم، تجلیل از ائمه جماعت مساجد و شب شعر از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج است.

شبانی بیان کرد: مهم‌ترین فعالیتی که بسیج امسال در دستور کار قرار داده، طرح تحول محلات است که به آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و معضل اخلاقی می‌ پردازد.

دبیر ستاد هفته بسیج سپاه ناحیه بندرعباس گفت: هدف از طرح تحول محلات نیز در واقع گرایش مردم بویژه جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و تقویت مساجد، کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی و تهدیدات فرهنگی محلات و تربیت نیروی اثر گذار جهادی است.

وی اضافه‌ کرد: برنامه‌ های بسیج امسال حول سه محور از جمله تمرکز بر روی فعال سازی تشکل های مردمی، بحث ظرفیت ها و فرصت های بسیج در عرصه خدمات دهی و مدیریت کنترل آسیب ها و تهدیدات اجتماعی و کاهش تصدی گری برنامه هاست.

مسئول فرهنگی سپاه بسیج ناحیه بندرعباس یاد آورشد: همه پیشرفت های اثرگذار اجتماعی در کشور و جهان از حرکت فرهنگی بسیج است و این نیروی بسیجی در همه زمینه ها مشارکت فعال دارد.

اجرای بیش از 100 ویژه برنامه در هفته بسیج در رودان

سرهنگ ابراهیم حسین زاده فرمانده سپاه ناحیه رودان از برگزاری بیش از 100 ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و بصیرتی در هفته بسیج امسال در این شهرستان خبر داد و بسیج را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: بدون شک اگر بسیج و مشارکت آحاد مردم در دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبود دشمنان بر ما غلبه می‌ کردند.

وی، فرهنگ بسیج را الهام گرفته از فرهنگ عاشورا و روحیه بسیجی را لازمه یک جامعه پویای اسلامی دانست و افزود: بسیجیان همواره به آرمان های والای انقلاب و نظام وفادار و پایبند بوده و خواهند بود و در راه پاسداری از این نعمت الهی؛ با عزم و اراده ای خلل ناپذیر تا پای جان ایستاده اند و هیچ نیرویی را یارای مقابله با این ارتش معنوی مردمی نیست.

فرمانده سپاه ناحیه رودان، حضور یکپارچه بسیجیان در آئین سوگواری و عزاداری اربعین حسینی، تجدید میثاق با آرمان های والای شهدای اسلام و انقلاب، برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده‌ های معظم شاهد و ایثارگر را از جمله برنامه‌ های هفته بسیج در رودان برشمرد.

حسین زاده برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری کارگاه 'مادران، پرچمداران مقابله با جنگ نرم'، تبیین گفتمان انقلابی‌گری در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از سوی نخبگان و برگزاری نشست‌های روشنگری ویژه اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته عنوان‌کرد.

وی برگزاری رقابت های ورزشی، افتتاح پروژه‌ های ورزشی (بخش الحاقی سالن های 9دی)، برگزاری اردوهای جهادی، افتتاح پایگاه های مقاومت حوزه های جغین و برنطین و پایگاه های مقاومت در بخش رودخانه و تجمع سازمان یافته بسیجیان و شرکت در نماز جمعه را از دیگر برنامه های هفته بسیج در این شهرستان برشمرد./303/851/ب1

ارسال نظرات