۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۳۷۲۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

قرائت زیارت از بعید در خراسان شمالی، خرید چهار هزار جلد کتاب از نمایشگاه کتاب بجنورد و بهره‌برداری از دو طرح عمرانی وقف در فاروج عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری مراسم قرائت زیارت از بعید، به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) در بجنورد و شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: این مراسم در شهرستان بجنورد همزمان با ٢٨ صفر در محل بقعه متبرکه امامزاده سیدعباس (ع) ساعت ١٠ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد و در شهرستان شیروان ساعت ١٢ ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام کوثری در محل مصلای این شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زیارت از بعید هفتم آذرماه و همزمان با ٢٧ صفر بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع گرمه و مانه و سملقان قرائت می‌شود.

فرخنده اظهار داشت: زیارت از بعید هشتم آذرماه و همزمان با ٢٨ صفر سالروز رحلت حضرت محمد (ص) در مسجد اعظم امام خمینی (ره) اسفراین ساعت ١٢ ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدیان، ساعت ٩ صبح مسجد جامع فاروج با سخنرانی حجت‌الاسلام قلی زاده، ساعت ١٠ صبح مسجد صاحب‌الزمان تیتکانلو با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی و ساعت ١١ صبح در مصلای جاجرم با سخنرانی حجت‌الاسلام قدرتی قرائت خواهد شد.

 

 خرید چهار هزار جلد کتاب از نمایشگاه کتاب بجنورد

علی‌اصغر نودهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد از استقبال چهارهزارنفری مردم بجنورد از نمایشگاه کتاب این شهرستان خبر داد و افزود: بیش از ١٠ هزار نفر از مردم فرهنگ مدار شهر بجنورد از این نمایشگاه دیدن و بالغ بر ١٢٠ میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز استان (بجنورد) دایر شده بود، اظهار کرد: به دلیل استقبال خوب مردم نمایشگاه کتاب بجنورد سه روز بیشتر دایر بود.

 

بهره‌برداری از دو طرح عمرانی وقف در فاروج

سعید علیپور صحرا، رییس اوقاف و امور خیریه فاروج با تشریح برنامه‌های دهه وقف از افتتاح 2 طرح عمرانی در این هفته در سطح بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته وقف با شعار همه واقف باشیم با رویکرد ترویج فرهنگ وقف، به‌ویژه وقف‌های مشارکتی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در این هفته دو طرح توسعه‌ای در سطح امامزاده نورالله روستای مرغزار و امامزاده اسماعیل روستای کوران به بهره‌برداری می‌رسد.

علیپور اظهار داشت: برای محوطه‌سازی امامزاده نورالله مرغزار، 100 میلیون ریال و ایجاد پست برق و محوطه ساری بنای امامزاده اسماعیل روستای کوران 250 میلیون ریال هزینه شده است که این ارقام از محل مشارکت خیران و اعتبارات سفر رهبری اختصاص یافته است.

 

برگزاری ۹ هزار نفر اردوی جهادی در مناطق محروم خراسان شمالی

علی عدالت‌خواه مدیر مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه سهم امسال برای برگزاری اردوهای جهادی در خراسان شمالی 10 هزار نفر اردو است، گفت: طی هشت ماه گذشته 9 هزار نفر اردوی جهادی در مناطق محروم استان توسط اقشار بسیجی استان برگزار شد.

وی اظهار کرد: اردوهای جهادی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی، خدمات‌رسانی به مناطق محروم، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش همچنین کمک به کاهش هزینه‌های عمرانی و اقتصاد دولت است.

به گفته عدالت‌خواه این اردوهای جهادی با حضور بسیجیان محلات (اردوهای یک و هفت‌روزه)، دانشجویان بسیجی بومی و غیربومی (اردوهایی 10 روزه)، طلاب بسیجی (اردوهایی هفت‌روزه)، مهندسان بسیجی (اردوهایی سه‌روزه) و گروه‌های پزشکی برگزار می‌شوند./9314/303/ب3

ارسال نظرات