۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۶۳۷۵۱
حجت الاسلام پناهیان:

پیچیدگی دین‌داری كار تبلیغ دین را سخت می‌كند

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: پیچیدگی دین‌داری كار تبلیغ دین را سخت می‌كند، تبلیغات دینی هم کار سخت و دشواری است، همانطور كه در داستان‎‌های قرآنی آمده است خیلی از پیامبران در تبلیغ دین مورد تمسخر نیز قرار گرفته‌اند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد اخلاق حوزه علمیه امروز شنبه به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر كه در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد با اشاره به اینكه دین‌دار حقیقی از غیر حقیقی خیلی سخت جدا می‌شود، اظهار داشت: دین‌داری موضوع خیلی پیچیده است، در واقع با خواندن یا نخواندن نماز نمی‌توان معیار دین‌داری افراد را سنجید.

وی ادامه داد: پیچیدگی دین‌داری سبب شده است که بعضی‌ها از مدعیان دین‌داری و رفتار آنها زده شوند و در مقابل خیلی از افراد هم ممکن است جذب رفتار غیر دین‌دارها بشوند، نکته مهم این است که امتحانات از انسان‌ها حقیقی گرفته می‌شود زیرا این پیچیدگی وجود دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: پیچیدگی دین‌داری كار تبلیغ دین را سخت می‌كند، تبلیغات دینی هم کار سخت و دشواری است، همانطور كه در داستان‎‌های قرآنی آمده است خیلی از پیامبران در تبلیغ دین مورد تمسخر نیز قرار گرفته‌اند، این در حالی است که اگر کسی تبلیغی را قبول نداشت می‌تواند آن را نپذیرد نه آنکه تبلیغ کننده را مورد اذیت قرار دهد.

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: بخش عمده پیچیدگی دین به خاطر تفاوت انسان‌ها است، عوامل ثاثیرگذار وجود دارد كه ما را دین‌دار نشان دهد، حال این عوامل می‌تواند ژنتیك باشد یا از محیط بروی انسان تاثیر داشته باشد.

وی افزود: مبنای پذیرش اعمال در قرآن تقوا است، در قرآن تقوا آن سعی است كه مبتنی بر امر الهی و نیت قربت الی الله باشد، یكی از راه حل‌ها در امر دین‌دار بودن این است كه برای اینكه اطمینان پیدا كنید نزد خدا انسان خوبی هستید جامعیت در خوب بودن داشته باشید.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه محبوب‌ترین قلب نزد خدا دلی است كه سه ویژگی رقیق‌تَر، با صفاتَر و محكم‌تَر داشته باشد، تصریح کرد: انسان‌ها هر كدام به یكی از این ویژگی‌ها نزدیک‌تر هستند، هركسی این سه ویژگی را داشته باشد دین‌دار است.

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: آیت الله بهجت نمونه یک انسان است كه جامعیت كامل دارد، اهل‌بیت(ع) ویژگی جامعیت را داشتند، در اسوه‌های جهان اسلام این جامعیت دیده می‌شود که نمونه اعظم آن حضرت زینب(س) است./816/202/ب3

ارسال نظرات